2011. március 12., szombat

Daniel Erickson interjú Paxon


DH interjú Daniel Ericksonnal.


 


Daniel Erickson a StarWars The Old Republic vezető írója adott interjút DH-nak.


Eltartott egy ideig amíg fogadni tudott Pax Easten, de végül sikerült elkapni és beszélhettünk kicsit a Taral V Flashpontról és néhány vitatott témáról pl Healer classok.

Mit fogsz bemutatni a Paxon?

Az egyik legfontosabb a Taral V Flashpont ahol 4 tapasztalt játékosnak kell teljesítenie lvl32-es szinten. Elég nagy viták voltak köztünk, hogy milyen Médiát mutassunk be a rendezvényen, hogy meggyőzzük az embereket, hogy ez egy jó játék. Végül azt mondtam : "Felejtsétek el, az emberek az igazi játékot akarják látni"

 

Rengetegszer megkaptuk a közönségtől, hogy "mi játszani akarunk, játszani akarunk" így mi mást tehettünk volna, teljes mértékben erre koncentráltunk. Mi megadtuk ezt. Összeállítottunk egy csapatot. Kiképeznek. Nem csak vakon beküldjük őket hanem egy standon képezzük. Ha megvan a class, akkor leülnek és kapnak egy komplett ismertetőt, mit hogyan kell csinálni és csak ezek után küldjük őket harcba. Végigjátszhatják a Flashponton aminek a végén egy nagyon nehéz Bossharc várja majd őket.

Összeállítottunk egy csapatot, hogy megmutassuk az egyes osztályokat. Van 2 Jedi mint DPS, egy Trooper mint Tank és egy Smuggler mint gyógyító. Ez mókás lesz. Az emberek többsége a Konzulra kíváncsi, még sokan nem látták kivéve Gyógyítóként. Most lehetőséget kapnak kipróbálni a Sage-et és egyebeket.


Néhány spekuláció a fórumon arra enged következtetni, hogy minden gyógyító class teljes mértékben jó mindenhova. A Scoundrel (Smuggler AC) healer ugyan olyan mértékben gyógyít mint a Jedi Konzulens? A Flashpontban elég egyfajta healer?


Abszolút bár nagyon másként gyógyítanak. Ezt nehéz elmagyarázni, de nagyon eltérő. A Scoundrel inkább HoT-okat (heal over time) tart fenn. Ő odamegy pl a Trooperhez, rádob három medkitet, majd magára hagyja és teszi a dolgát, fedezéket keres stb Ez egy teljesen más megközelítése a dolgoknak. A Konzulens ugyanakkor sokkal közvetlenebb. 

 Üsd és fuss.


Igen! Ami igazán szórakoztató, hogy minden healerrel másként kell játszani. Játékosok közt sincs két egyforma gyógyító. Ez az ami olyan érdekessé teszi. Ha pl Inkvizítor gyógyítót választom akkor az nem egy dedikált gyógyító, hanem inkább kis dps, kis cc és több heal.
 http://media.dhcdn.com/2011/03/3051/pedeintscr2.jpg

 Szóval adott esetben lehet játszani másként is mint gyógyító?


Abszolút! Ez különösen akkor jó ha egy összeszokott csapat van, nagyon jó taktikákat és mechanizmusokat lehet kidolgozni.


Korábban már láttunk flashpont videót. Taral V miben más? Ez egy különleges Flashpont?

 Nos az egyik különlegessége, hogy itt a szabadban kezdünk. Korábban már bemutattuk, hogy milyen ha egy űrhajón vagy egy bázison játszunk, itt viszont egy dzsungel van és annak a közepén egy Birodalmi bázis. Ennek egészen más hangulata van. Falakat robbantunk át, hogy előbbre jussunk.....Taral V egy igazán szép bolygó gazdag élővilággal és környezettel. Teszem azt egy villám belecsap egy fába, akkor az kigyullad, ha van a közelben szörny vagy mob azt belelehet csalogatni a tűzbe, további sebzést okozva ezzel.


 http://media.dhcdn.com/2011/03/3052/pedeintscr3.jpg

Az egyik dolog ami jellemzi a Star Wars The Old Repiblic-ot az a történet központúság. A Marketing csak ezt mondogatja story, story, story.  Ez érvényes a Flashpontokra is? Ha egy történet elvezet odáig akkor az fp-n belül folytatódik? Ez a Bioware álláspontja, kell a multyplayer rész, de az miért ne lenne storyorientált? Szóval ez egy klasszikus MMO?

Abszolút. A Flashpont nem egy klasszikus MMO Dungeon. Azt szeretnénk elérni, hogy a FP ne csak amolyan végigmegyünk rajta és kész van, hanem sokkal komplexebb élményt nyújtson. Vannak mellék küldetések amiket nem kötelező megcsinálni, vannak olyan bossok amikkel nem kell foglalkozni, és rengeteg felfedezni való. Azt szeretnénk elérni, hogy a kemény RP-seket is vonzza a Flashpont. De ez is mutatja, hogy ez egy multiplayer játék. Ami még érdekesség, hogy a párbeszédablakban a különböző classoknak különböző mellékszálai vannak és mindenkinek külön mennek a párbeszédek, ne legyen az, hogy valaki átugorja az egészet miközben te lemaradsz valamiről.
 

A Flashpontban ugye nagy szerepet kapnak a : tank, gyógyító, melee dps stb. Kiaknázza a flashpont a különböző osztályok nyújtotta variációkat, teszem azt ranged tank ?

Nyilvánvalóan sok tesztelésen ment már túl a játék és folyamatosan balanceolunk. Van egy csapat aki ezzel foglalkozik, hogy egy-egy nagyobb csata színhelyét megtervezze. Minél nagyobbak a helyszínek annál jobb. Arrol nem beszélve, hogy van olyan klassz aki mesterlövésznek felelel meg, neki nagy nyitott tér kell, hogy átélje a harcot.



Még egy gyors kérdés, mondtad, hogy vannak mellék küldetések, bossok...mi készteti az embert, hogy ezeket is megismerje? A zsákmány, a történet vagy valami más? 


Néhány történet alapú, de néhány extra zsákmányt is adhat. Néhány esetben pedig csak egy igazán összeszokott csapattal teljesíthető valami. Van ami csak szimplán kihívás.


Néhány perccel ezelőtt Stehen a színpadon megerősítette a megjelenési dátumot. Te is megerősíted?


Igen, még mindig 2011. egyenlőre nem mondhatok többet.


Végezetül mielőtt elmegyünk.....még mindig Imperial Agent tetszik a legjobban? Vagy van már más?

Most belevettem magam egy Inkvizítor Assasin-ba. Sunyi módon az embereket hátba szúrom a fénykardommal.  Nem gondoltam volna de Tim Vaal a kedvenc companiononm, ő egy igazi személyiség. De ahányszor egy új osztályt kezdek annyiszor jutok arra a véleményre, hogy  " igen ez kell nekem" .

Köszönjük szépen.

Élveztem, srácok. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése