2011. március 25., péntek

DevTracker - Március 24.

Már túl vagyunk a pénteki update-en, amely egy igen jó videót tartalmazott. Most nézzük meg, miket kotyogtak el a héten a fejlesztők.

Az első infó a friendly-fire-el kapcsolatos. A játék nem fog tartalmazni FF-et, egy egyszerű ok miatt, amely nem más - idézem - mint hogy nagyon sok játékos idióta, és simán leölnék egymást egy nagyobb csatában. Természetesen a fejlesztő nem "ránk" gondolt, mikor ezeket a sorokat leírta.
Ezen felül, nagyon sok munkába telne ezt leprogramozni, nem úgy működik, mint egy kapcsoló, amit ki/be lehet kapcsolni.

Egy játékos az ingame pizzarendelés mellett kardoskodik. Randy Begel viccesen megjegyezte: nagyon hasznos lenne, de ha beépítik, cooldown lesz rajta..

Szó esett a bolygók nagyságáról is. Damion Schubert tapasztalata szerint gyakori hiba az MMO-kban, hogy realisztikusan naggyá akarják tenni a világaikat, hogy valahogy kitűnjenek a tömegből. Ez nem az a filozófia, amit az swtor követni fog. Ami a játék minőségét előre lendíti, az nem az órákon át tartó futás elhagyatott helyeken keresztül, hanem a jó élmények. Ezt a questek, és a más játékosokkal való találkozás jelentik. Ha túl nagy lenne a világ, az emberek túlzottan szét lennének szórva, és ezt el szeretnék kerülni a Bioware-nél. Schubert a WoW-ot hozza fel példának. Azeroth hatalmasnak tűnik, de az északi pontjától a déli pontjáig 45 perc alatt el lehet futni, amely a való életben annyit tesz, mintha elmennénk egy supermarketbe. Az swtor-ban a területek nagyok lesznek, de nem akkorák, mint amekkorák a filmekben vagy könyvekben voltak. Végére még odateszi: nyugodjon meg mindenki, könnyen el lehet majd tévedni az Alderaan-on.

Az utolsó érdekesebb beszélgetés az MMO-k fejlődéséről szólt. Nem lenne-e jobb visszatérni abba a korba, amikor még nem volt quest tracker, a szükséges mobok megjelölése a térképen, stb.? A választ ismét Schubert adja: Ha nem lenne ott a quest-et jelölő szimbólum az NPC-k felett, egy csomó idő arra menne el, hogy az ember végig kattintgatja a karaktereket a feladatok után. Ha nem lenne ott a csillogás a holocron-on, hogy quest elem, a játékosok pixelvadászatot űznének a használható tárgyak után. Ez is csak az időt rabolná, arról nem is beszélve, hogy mennyire unalmassá válna a játékmenet. A gamerek csak a mobok gyilkolászásával foglalkoznának. Ezt elkerülendő, egy nagyszerű térkép rendszert építettek be a számunkra, amely megkönnyíti a feladatok teljesítését. A fejlesztők azt szeretnék, ha minél többet kapnánk a játék "jó részéből", amely szerintük nem más, mint a dialógusok, és a harc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése