2011. május 20., péntek

Béta morzsák

Egy újabb adag kérdezz-felelek. Jó olvasgatást!

K: Miután megnéztem a JK béta videót, úgy tűnt, hogy a világ elég lineáris. Láttam ösvényeket, kijelölt útvonalakat, ami sokszor a KOTOR-ra emlékeztetett. Tényleg így van, vagy fel lehet sétálni például a helyekre, vagy bármilyen irányba mehetünk amerre csak kedvünk tartja?
V: A bolygók egyre kevésbé linárisak, ahogy fejlődik az ember. Persze vannak határvonalak, például hegyek, szakadékok, stb, de elég szabadon lehet mozogni. Amikor pedig megszerzed a hajód, akkor pedig már arra a bolygóra mész el, amelyikre csak akarsz. Akkor például meg fogsz halni, ha olyan szinten mégy a Hoth-ra, amikor megkapod a hajód.

K: Hol vannak a mellékküldetések, amikről már annyit lehetett hallani? Azokat is olyan területeken találhatjuk, mint amelyek felé a videóban a JK ment, de túlságosan eltávolodott a fő küldetésétől?
V: A mellékküldetések bónuszként jelennek meg minden területen - látod majd őket a térképen, arany körökként megjelenítve. Ezen kívül nem minden küldetés kötődik ahoz a történetszálhoz amit te felvettél. A Tython-on például van egy karakter aki ad olyan küldetéseket, hogy gyakorló droidok ellen próbálhatod ki magad. Ilyenek a mellékküldetések.

K: Van arra lehetőség, hogy vándorlás közben belebotlunk küldetésekbe, anélkül, hogy a történet odavinne minket?
V: Lehet vándorolni mindenfelé, megvan ez a szintű szabadság, persze. Nem olyan mint az űrcsaták esetében.

K: Milyen hosszúak a kezdő küldetések?
V: A kezdő küldetések is a történethez tartoznak, amellet, hogy megismertessék veled a különböző képességeket, a kommunikációs rendszert, stb. Én nem találtam őket unalmasnak. Ha te mégis kezded megunni őket, mert túl hosszúnak találod, ezeket a beszélgetős részeket nem kötelező végighallgatni.

K: Mit gondolsz a szociális lehetőségekről (Guild, közös questelés, stb) a játékban?
V: Ezekkel minden rendben. A guild-ek jók. Mindig van valaki online (még olyan kis teszteken is amin én részt vettem). A kocsmák (?) nem szociális területek, és nem is hiszem, hogy azok lesznek. Ezeknek főleg RP szervereken lesz jövője, szerintem ezekkel kapcsolatban mást nem is tudok mondani. A questeken kívül ezeknek más haszna nincs. A Heroic küldetések, melyeket csoportokban lehet végigjátszani, sok szociális lehetőséget tartogatnak.

K: Olyasmi karakterrel akarok majd játszani, mint a WoW-ban a shadow priest. Ezalatt azt értem, hogy sokoldalú, ranged/caster class, ezen kívül PVP-ben életben tud maradni a buff-ok és a heal miatt. A ToR-ban melyik class hasonlít legjobban ehez?
V: Én a Sith Sorceror-t mondanám (SI egyik AC-ja). Ezek ranged villám dmg-t tolnak, vannak buffjai és healelni is tud.

K: Mivel brit vagyok, fontos lenne számomra, hogy a karakterem brit akcentussal szólaljon meg (az RP dolgok miatt). Van erre lehetőség, és ha igen akkor melyik faj esetében?
V: Amikkel eddig én játszottam, nem találkoztam brit akcentussal. Néhány NPC esetében már találkoztam olyannal, amelyiknek volt akcentusa, de PC-k esetében még nem.

K: Bármikor be lehet logolni, és bármennyi ideig lehet maradni, vagy a BW-nek vannak korlátozásai erre vonatkozóan?
V: A béta 24/7-es, kivéve a karbantartásokat.

K: Szerinted még 2011-ben megjelenik a ToR?
V: Igen.

K: Lesz lehetőség első és második nevek adására a karakterek számára, vagy csak egy név lehet majd?
V: Eddig úgy tűnik nem lesznek kereszt- és vezetéknevek a játékban. Csak 1 név. Aki először adja az adott nevet a karakterének, azé lesz a név. Nem vagyok biztos benne, hogy fog ez működni.

K: Van bármilyen mini-játék a ToR-ban jelenleg?
V: Az űr-csata.

K: Van a bétában bármilyen szín-rendszer a class-ok számára? (pl. WoW-ban fehér = priest, stb)
V: Nem igazán próbáltam ki, de van a játékban ilyen is. Nem igazán érdekel az ilyesmi. Ha SI vagy, akkor úgyis SI-nek nézel ki, nem úgy mint egy Trooper.

K: Van valami amit tapasztaltál a beta-ban, és eddig nem beszéltek még róla nyilvánosan? Bármi olyasmi ami tetszene az embereknek?
V: Ahogy felfedezed a ritka és epic cuccokat a crafting során az nagyon király. Ahogy megszerzed a korai epic-eket az nagyon tetszett. A szintezős epic szet nagyon jó!

K: Láttál JK skill fát? Benne van már az egy-kardos DPS fa a játékban?
V: JK-val nagyon keveset játszottam. Nem igazán figyeltem még a skill fát, csak lvl. 10-ig játszottam vele.

K: Még mindig korlátozottak a fénykard színek?
V: Néhány igen. Néhány nem. Majdnem minden amit kraftolhatsz szabályozva van. Pl. piros = sötét oldal, kék = jó oldal, stb.

K: Hogy működik a kraftolás? Sok típust kipróbáltál?
V: A kraftolás a ToR-ban úgy működik mint majdnem minden más MMO-ban, kivéve, hogy a társakkal együtt kell csinálni, és tovább tart mire tudsz egy adott tárgyat kraftolni. Több prof-ot is kipróbáltam.

K: Miket lehet csinálni pl. az archaelogy-val?
V: Az egy gyűjtögető prof. Mellette fel kell venni még az Artiface-t.

K: Vannak receptek amiket mobok dobnak, vagy vendornál lehet megvenni?
V: Én mindent vendortól vettem, vagy felfedezés során találtam.

K: Van olyan rendszer mint pl. az Aion-ban, ami lehetőséget biztosít több, erősebb tárgy készítésére is?
V: Igen.

K: Van bármilyen megkötés a jedi/sith oldal számára a fénykardokkal kapcsolatban?
V: Csak az adott oldalra jellemző színek esetében. (Pl. piros, kék, stb.)

K: A játék olyan mint a WoW csak fénykardokkal? :P
V: Nem.

K: Láttál bármilyen más társat a JK-k számára a droidon kívül?
V: Igen, volt egy padawanom. (!!!)

K: Melyik a kedvenc class sztorid?
V: Tetszett az SI történetszál, de a Consular is legalább olyan jó volt.

K: Mennyire tudja a nem/faj választás elrontani a sztori hangulatát?
V: Szerintem nem tudja.

K: Hány társat kaphat egy class? A társak fontosak a történet során?
V: Nem vagyok benne biztos, mennyi lehet. Nekem az egyik class esetében 4, a másiknál 3 volt, és csak a lvl 28-at értem el. A társak sok küldetés közben beleavatkoznak az eseményekbe, a válaszadtól függően. Vannak olyan küdetések is, amelyek társ-specifikusak és csak te és a társad beszélgettek közben egymással.

15 megjegyzés:

  1. K: Van bármilyen megkötés a jedi/sith oldal számár a fénykardokkal kapcsolatban?
    V: Csak a kék/piros kardok.

    Én erről úgy hallottam, hogy a kék és a zöld csak jedi, a piros és a narancssárga meg csak sith, szóval nem csak kék/piros.

    Mi erre a magyarázat? :)

    VálaszTörlés
  2. Az angol verzióban is csak annyi van, hogy "Just Alignment (Light Side/Dark Side)", szó sincs arról, hogy csak kék/piros

    VálaszTörlés
  3. Igazad van, javítom. Köszi h szóltál!

    VálaszTörlés
  4. Bocsi, tényleg félreérthető volt úgy :) A piros/kék dolgot csak példának akartam felhozni, mert pár kérdéssel azelőtt már volt róla szó. Remélem így már oké.

    VálaszTörlés
  5. Nagy thx a forditásért, várom a következőd :D

    VálaszTörlés
  6. deebo most elfoglalt, lehet, hogy csak -1 het mulva dobja fel a 3. adagot

    hozzateszem hogy az elso es a masodik kozott is ezt mondta, es -4 nap alatt jott a 2. adag :)

    VálaszTörlés
  7. Jut eszembe, nagykovi, írjuk már be a cikk elejére, köszönet jonny-nak, tőle van az egész szöveg!

    VálaszTörlés
  8. Ha felmerül egy kérdés mint a mostani, használjátok a keresőt a fejléc alatt jobb felül. Volt már róla egy korábbi rövid cikk akkori béta alapján. :) Itt kaptok rá választ.


    http://swtorhun.blogspot.com/2011/02/fenykard-es-kristalyok.html

    VálaszTörlés
  9. nem kell azt koszongetni, elerhetoek ezek a kerdes/felelet dolgok betacake -rol is barkinek

    mas kerdes, hogy hozzam picit gyorsabban megerkezik, dehat kb. 1 nap lehet a differencia

    most egyebkent a leakerz.net is talalt maganak valakit, aki valaszolgat (unatkoznak a beta teszterek, nincs jatek)
    bovebben: http://leakerz.net/wp/2011/05/19/questions-regarding-swtor-fire-away/

    VálaszTörlés
  10. Néztem én is, de miért van az, hogy raid létszámról senki nem kérdez :)

    VálaszTörlés
  11. Szerintem azért, mert még nincs raid.. :P

    VálaszTörlés
  12. De kérdés attól még lehet ezzel kapcsolatban :)

    VálaszTörlés
  13. szerintem véletlen, meg lehet kérdezni, annyit megér

    bár a válasz valószínű az lesz, hogy még nem teszteltek raid contentet

    VálaszTörlés
  14. Még nem játszott endgame tartalmat a kérdésekre válaszoló teszter, ezért nem érdemes endgame dolgokat kérdezni.
    Az utolsó kérdésre a válaszában szerepelt, hogy a 28. szint volt a legmagasabb, amit elért. :P

    VálaszTörlés
  15. Az oldalon ahova feldobták ezeket, a comment részben még válaszolgat, majd azt is összeszedjük és kipostoljuk ha összegyűlt egy nagyobb adag.

    VálaszTörlés