2011. május 28., szombat

DevTracker - Május 28.

Újabb hét, újabb DevTracker! Szerencsére most egy kicsit hosszabb lesz, mint az előző, köszönhetően a dev-ek aktív fórumhasználatának! Zárójelben egy két szerkesztői megjegyzés. Lássuk...
  • Nem lesz macrozási lehetőség a startnál, de később szeretnék ezt is beletenni.
  • A játék szerverei az USA-ban, és Európában lesznek (Milyen meglepő :))
  • A Dual-Wield képes advanced class-ok egy karddal is játszhatnak, de koránt sem lesznek olyan hatékonyak, ugyanis a skilljeik némelyikéhez -mint például az Execution- kelleni fog a két kard.
  • A fegyvereket automatikusan elrakja a karakterünk a harc után, de azokat egy gombbal bármikor elővehetjük. (Éljen az RP!)
  • Rengeteg harcon kívüli lehetőségünk lesz a játékban amik elősegítik a szociális interakciókat, de ez nem azt jelenti, hogy farmerek lehetünk a Tatooine-on, hiszen a játék a hősiességre és a harcra koncentrál. Röviden: nem játszhatjuk Owen bácsit, főleg ha tudjuk, hogy a jawa-k rakétavetővel kószálnak a környéken...
  • A képességeknél fel lesz tüntetve, hogy körülbelül mekkora sebzést fog kiosztani az adott spell.
  • Egy lelkes fórumozó felvetette, hogy a két fénykardot külön gombokkal lehessen aktiválni. A fejlesztők nem gondoltak erre, az ötlet jó, de egyelőre nincs benne a játékban. (Kár.. elég jól nézett volna ki!)
  • Auto-attack sosem lesz a játékban, mert nem passzol a Bioware által létrehozott harcrendszerhez. (Szerintetek ez egyben azt jelenti, hogy ha a képességek CD-n vannak, akkor 0 dmg-et fogunk tolni?) Update: Jonny, egyik kedves fórumozónk felvilágosított: az auto-attack szerepét itt egy cd nélküli normal attack veszi át.
  • Zoeller egy kérdésre erős választ adott: Nem akarnak egy már létező játékot lemásolni, Bioware stílusú MMO-t készítenek, erős narrációs elemekkel, társakkal, koreografált folyékony harccal a népszerű The Old Republic idejében és a Star Wars univerzumában.
  • Az egyediség és a testre szabhatóság nagyon fontos a játékosoknak. Erre figyelnek.
  • Dual-Wield-ben használhatunk egyszerre fénykardot és vibropengét.
  • Smugglernél mindkét AC tudja majd használni a Cover System-et. A Gunslingernél ez nagyon hangsúlyos lesz, mivel leginkább Sniper-t fog használni a játékos, arra rakja a pontjait, illetve "Cover Only" skillek is lesznek. A Scoundrel ezzel szemben játszható lesz úgy, hogy nem használunk fedezékeket, egyébként sem sok előnyünk származik majd belőle. Főleg úgy, hogy Stealth Generator-t is tudunk majd használni, amivel könnyedén az ellenfél mögé lopakodhatunk. A Gunslinger a távolsági biztonsági Smuggler, míg a Scoundrel a tipikus bele a közepébe típusú harcos lesz.

8 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. "Egy lelkes fórumozó felvetette, hogy a két fénykardot külön gombokkal lehessen aktiválni. A fejlesztők nem gondoltak erre, az ötlet jó, de egyenlőre nincs benne a játékban. (Kár.. elég jól nézett volna ki!)"
    --
    http://www.bash.hu/14617


    "Auto-attack sosem lesz a játékban, mert nem passzol a Bioware által létrehozott harcrendszerhez. (Szerintetek ez egyben azt jelenti, hogy ha a képességek CD-n vannak, akkor 0 dmg-et fogunk tolni?)"
    --
    Dehogy is, hiszen minden kasztnak van egy normal attackja (sima ütés/lövés a kezedben lévő fegyverrel/fegyverekkel), amiket pontosan olyan ütemben lehet használni, mintha lenne auto attack. Egyszerűen itt nem teheted meg, hogy ráböksz az auto attack gombra, és elmész ****ni.. :)

    VálaszTörlés
  3. "Auto-attack sosem lesz a játékban, mert nem passzol a Bioware által létrehozott harcrendszerhez. (Szerintetek ez egyben azt jelenti, hogy ha a képességek CD-n vannak, akkor 0 dmg-et fogunk tolni?)"

    Ami más játékban az auto attack, az itt külön spell lesz cd nélkül. A különbséget gondolom elképzelhető :) Én nagyon örülök neki, sokkal faszább lesz így.

    VálaszTörlés
  4. Egyik WoW patchben pl rogue-m 80% damát auto attack tette ki :) Gondolom ezt akarják elkerülni. Casterekkel szemben, amúgy sem tisztességes, könnyebb balance is ha nem kell auto attack sebzést is hozzáigazítani spellek sebzéséhez.

    VálaszTörlés
  5. Köszi jonny, a helyesírási hibát javítottam, és utólagos engedelmeddel beleírtam a normal attackról szóló infókat is!

    VálaszTörlés
  6. természetes :)

    Armen: nem a balance miatt nincs auto attack, mivel az auto attack "szimulálható" a normal attack folyamatos nyomkodásával. A harc dinamikája miatt van ez, mivel úgy van kialakítva a casting rendszer, hogy nincs szükség a normál támadásra, csak nagyritkán (sith warriornál rage pont építésre; bounty hounternél, ha kifogy a "mana", lősz 2-3 simát, és fel is töltődött közben; ésígytovább).

    Ezen kívül mivel a legtöbb spell futás közben is nyomható (csak a "channeling" spellek nem, de az nem olyan sok), ezért sokkal pörgősebb a harc, mint más ilyen jellegű játékokban, és ebbe a pörgésbe nem fér bele, hogy megnyomod az auto attack gombot, és malmozol. Pörögni kell, szitutól függően más spellt használni, rage pontokkal gazdálkodni, átgondolni előre, hogy melyik spellre költsd el, ilyesmik.

    Ha feltételezzük, hogy a wow rugóhoz legközelebb álló kasztok a shadow és a sith assassin, náluk pl. a sima támadás ló***sz ahhoz képest, amit ki lehet hozni a spellek megfelelő használatával. Sith assassinnál pl. folyamatosan használni kell a shock spellt, mert egy csomó előnyt ad (shock után nagyobbat sebzel az adott enemyre, ilyesmik), meg játszani kell a fénykardodon lévő különböző charge-okkal is. Például ha Surgical Charge van a fénykardodon (ez alapvetően kb. azt tudja, hogy megnöveli a crit chance-t), megfelelő talentozással elérhető, hogy a shock spellnek is megnőljön a crit chance-je. Ezek, és ehhez hasonló dolgok "építik fel" pl. a sith assassint, és sima auto attackkal semmit nem érne a karakter. Másik példa, talentfa teteje: Kapsz egy spellt, ami egyrészt üt 2-t az ellenfélbe, másrészt felezi, majd nullázza a következő shock spell energy costját.

    Tehát: Surgical Strike felrak (ezt pl. meg lehet csinálni stealthben is), majd Voltaic Slash (ez a talentfa tetején megkapott spell), majd egy akármilyen spell (mondjuk stun), még egy Voltaic Slash, és Shock. Tuti kombó, és még energia is marad további spellekre.

    Na most remélem érezhető, hogy ez mennyire távol áll a sima "megnyomom az auto attackot" taktikától, illetve hogy igazából normál támadás nincs is az egyenletben... :)

    VálaszTörlés
  7. Egész jól hangzik.. jó lenne már személyesen is megtapasztalni... :P

    VálaszTörlés
  8. Érthető, de ne feledd, hogy wow-ban rogue-nak ugyan úgy ott volt a poison, ami nélkül a dps-e semmit nem ért. A Surgical Strike, gyakorlatilag ugyan azt a szerepet kapja ToR-ban, kenést adsz a fegyvernek ami egyfajta hatást vált ki targeten, amitől sérül, nagyobbat sebzel rá stb...

    VálaszTörlés