2011. június 16., csütörtök

17 óra Bounty Hunter

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYqfcOJdSBBgxZgXW6YoXa9JWFSbc4VAVJvy7v3HiKdNB6x87W1sUFOsCZD1e_Jg1XNAdP1j9sdsItQVykujdUAMrmHzJ5i9x7750EXTS0bFRjhWdJcjDa5YruD5migKYQ9y24lreN-70/s640/800px-Ss3_1600x900.jpg

Ezúttal PCGAMER magazin kapott lehetőséget, hogy kipróbálhassa hosszabb ideig a ToR-t. Ebben a cikkben a Bounty Hunterről olvashattok. 


Még márciusban kaptam lehetőséget, hogy kipróbálhassam a fejvadászt az SWToR-ban. Képzeljünk el egy olyan SW világot, ahol szinte bármivel játszhatunk, szerezhetünk saját hajót és toborozhatunk legénységet. Mellőzzük most az SWG sikertelenségét, és nézzük egy teljesen más szemszögből az új SW MMO-t.

Az Old Republic nem bír az előd problémáival, hiszen ez egy Bioware játék, és a Bioware már bizonyított. A MassEffectből már láthattuk, hogy kell kinéznie egy sikeres scifi RPG-nek, amit most átültettek a ToR-ba. Válaszainkkal szabadon formálhatjuk a történetet, lehetünk szentek vagy akár seggfejek.

Az Old Republicban mindez adott, bár a filmek elött 3.500 évvel játszódik. Hiába az azonos classok a számtalan döntési lehetőségnek köszönhetően, nincs két egyforma utat bejáró karakter.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhxdEQ-0TohScj11J4AoHQc8koFfiZTQkXejMW32uHdlSE_OuSPe1DyEDa1kLNeTe7gcMlMcFkxi11aiQU0GJ8AaihUGLkbCx5f5KnwN0QTaFXZoJb9pRLtkK5UdYWfwNcDE-ToW0jU-10/s640/ss_tech01_800x450.jpg

Nézzünk Szét

Kezdésnek 8 osztály közül választhatunk. A Trooper, Jedi Knight, Jedi Konzulens, Csempész a jófiúk, A Sith Warrior, Sith Inkvizítor, Birodalmi Ügynök és Fejvadász a Birodalmiak. Daniel Erickson szavaival élve "minden class abban a közegben próbál érvényesülni, ahova született".

A jó class választás nagyon fontos, hiszen mindnek egyedi története, életútja, társai, hajója van. Persze nincs mindnek külön története classon belül, de a több ezer válaszlehetőség miatt, nincs két azonos életút.


Bounty Hutta

Én a Bounty Huntert választottam, megfogott a bemutató videó.

Ez hozott engem a Huttára, a nyomorult mocsárba ahol a söpredék és a gonoszság tanyázik. Mégis a Bounty Hunter beleillik ebbe a közegbe. Számtalan mellék küldetésre van lehetőség, de a főszál marad végig a class questeknél.

A Bounty Hunter fő storyszál címe a "Nagy Vadászat". Ez egy bolygóközi verseny ami a legagyafúrtabb célpontok begyűjtését jelenti a galaxisban. Viszont ehhez kellett egy szponzor, hogy előbbre jussak, és erre tökéletes volt Nemro a Hutt.

A kollégám Imperial Agentet próbálta ki. Próbáltuk összehozni a két karaktert, de annyira eltérőek voltak még ott a történet szálak, hogy esélytelen volt és a két classnak eltérő céljaik is vannak. Végső soron ez jó. A ToR nem kísérli meg összehozni a karaktereket, de ugyan azon a helyen questeltünk, így tudtunk segíteni egymásnak.

A Bounty Hunter alap fegyverzete a blaster pisztolyok amik elég kicsik, gyorsan lehet lőni velük, de ha nagy károkat akarunk okozni akkor ott a csuklóra szerelt rakétavető. A képességeknek nincs jelentős cooldown ideje, viszont minden nagyobb támadás hőt termel. Ha ez eléri a maximumot akkor mindenünk cd-re kerül és várni kell amíg lehűl, akkor csak a pisztoly marad támadásra.

A ToR bevezette a Cover systemet ami érdekes módon elengedhetetlen bizonyos classokhoz. A Bounty Hunter nem tartozik ezek közé, viszont ha minden besül, akkor ajánlatos fedezéket keresni amíg lehűlnek a cuccaink. Itt viszont találkoztam egy olyan gonddal, hogy aki ellen harcoltam, nem talált el a fedezék mögé így visszatért "evade" módba, felhealelődött és visszaállt alaphelyzetbe.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhaDNBT16bk0SXo45atWpuuA-w-FAa8WYwDxEb9_hxxKO1YEmTaFklwVebOqXGbGsXdbNQ1B7H0sEveCLMVkuzvyGCOsvVzLIJsFn0rhWD4EKJS5uWM29r6jfpmnERcZBz2DfCQT4Lnxas/s640/star-wars-the-old-republic-20100615004748191.jpg

Rakéta Tudomány

Olyan lvl 8 környékére kapunk új képességeket amikkel már könnyebb az élet. Amikor egy csoportot támadok, akkor rakétával kezdem a legerősebb célponton. Ez ledönti őt és a körülötte állókat a földre. Ezzel megtudom tartani a távolságot, hogy lőhessem őket.

Ha elindulnak felém akkor kaptak egy Stun Dart-ot ami stunolja őket, majd ment egy RailShoot ami nagy sebzést visz be a Stunnolt targetbe. Majd odafutok és mehet az AoE Flamethrower, ami sebzi és lassítja őket. Ha valaki ezt túlélte akkor a JetPack segítségével kapott még egy felütést.

Amikor több BH volt a csapatban akkor a formula maradt ugyan ez, csak megsokszorozódott. A kedvenc ilyen csapatos támadásom a Death from Above volt, amikor a levegőbe repülünk a Jetpackkal és rakétákat szórunk az ellenségre, ami sebzi és fellöki őket. Nem sebez sokat, de amikor többen csináltuk egymás után párhuzamosan, az nagyon hatásos volt.

A legtöbb munkát Nemro a Hutt-nak végeztük. Amikor beszél vele az ember, folyamatosan úgy érzi, hogy levágná a fejét. Egyes küldetések egyszerűek voltak, de a legtöbben érződik, hogy ez egy igazi Bioware alkotás. Az egész olyan érzés mintha egy KoToR single player folytatással tolnám, csak itt a társak tényleges játékosok, leszámítva persze companionokat.

Amint Nemro biztosította a részvételünket a "Nagy Vadászaton", hajóra szállunk és elhagyjuk a Huttát. Idővel minden class megkapja a hajóját, de itt még a tömegközlekedésre indulunk el, mígnem egy droid közli velünk, hogy Dromund Kaas-ra kell mennünk egy Császári hajóval.


 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiEKsMTloLkq1YctewDYnSwExZAQnKQG7Z6GTwY2mt6Mc8XvV0Aj7VXFopdjm-jba3iJxjbiUjUifOlCbGee860eqceE8yifLe7a9n4TDgwoLWXd5Eq7Ut0Y-zN1n5F4QrWi88wXWvskwo/s640/ss_tech02_800x450.jpg

Moff a Láng

Ez vezetett minket az első Flashpontba, ahol egy Grand Moff felkeresett minket és közölte, hogy a kapitány engedetlen volt és meg kell halnia. Természetesen ezt a küldetést teljesítettem. Nemsokkal ezután a Köztársaság erői megtámadták a hajót, és átszálltak a fedélzetre. Nekünk kellett megmenteni a hajót a beszivárgó erőktől, egy hatalmas Droidtól és végül egy Jeditől.

Ez egy izgalmas kaland volt, de elég kimerítő. Egyes teszterek sokáig szenvedtek vele egyedül, két fő már ideális, de akár nagyobb csapattal is érdemesebb próbálkozni. Bár ez a történet a Bounty Hunteré volt, hasonló szakaszt tartalmazott az Imperial Agenté is.

A legtöbb terület publikus, ahol találkozhatunk a szerver sok ezer többi játékosával. Azonban a kulcsfontosságú részek instanceolva vannak, amit egy zöld fal mutat, ha átmegy rajta a karakter akkor a saját történetszálán kell majd egy kritikus döntést hoznia. Amikor más class van veled a csapatban, ő bejöhet veled, ha azonos akkor ő egy külön phaze-t kap, hogy válaszolhasson saját maga a kérdésekre, majd ha kijöttetek újra együtt kalandozhattok tovább.

Egy példa erre. Egy Tengernagy azt az utasítást adta, hogy öljük meg a lányát. A társam szintén BH volt. Közösen küzdöttük el magunkat a lányig, majd ott mindketten külön-külön phaze-be léptünk be. Ő életben hagyta a lányt és lefagyasztotta, míg én megöltem az utasítások szerint. Visszavezető úton megint együtt harcoltunk, majd amikor leadtuk a Questet, más-más történet lett előadva.
 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEir57pydO_O1r4WxdG9WahU8g2D1mLv82GhaeoB8tqiLsb4VsNX8vnJz5dlodnakPqHQsPBne5tlIVXPc_d7Yk19qlfx9YzkzGTDFY2DLEdCXx7wOtVQCm5gndl5YGhMbj6YuRcC2nueEA/s640/ss_merc02_800x450.jpg

Group Chat

Volt egy Quest ahol három nagyon erős boss várt. Segítségre volt szükségem. A kevésbé fontos területeken is voltak group chatek. Ez úgy működött, hogy mindenki válaszol és kapptok egy számot. A legmagasabb válaszolhat. Te ezt helyeselheted, vagy ellenkezhetsz ami befolyásolja a párbeszéded. Ha valaki nincs jelen a csapatból akkor egy hologrammként fog megjelenni és ugyan úgy részt vesz a diskurzusban. Persze vannak még itt bugok, volt olyan, hogy aki hologrammal volt jelen, az ölést választotta, és hologrammként megölte az npc-t :)


Ismerkedés Ikrekkel

Akkor is ha egyedül játszol, egy társad midig veled lehet. Már kis szinten megismerkedsz az elsővel. Az enyém volt Mako egy Ázsiai beütésű Tech szakértő. Mivel nem kaptunk lehetőséget egyedi karakterek létrehozására, így ugyanúgy néztünk ki BH-k és társaink is. Ez természetesen csak a 2napos teszt alatt volt így, karaktergeneráló nagyon részletes és társaink is személyre szabhatóak lesznek.

A társak jól kiegészítik a Karakterünket. Bounty Hunter pl nagy káoszt és sebzéseket képes okozni, míg Mako healelt. Természetesen lehet hozzá romantikus érzelmeket fűzni.

Megkérdeztük Danielt, hogy mennyire lesz lehetőségünk flörtölni, kb mint a Mass Effectben?

""Magasan túlszárnyalva. Minél több románc van a játékban, annál kevesebb romantika kell, van ennek értelme? Van a szó szoros értelmében számtalan románc a játékban. ""

Van egy olyan eset amikor épp összekerülnél az egyik társaddal, de egy félmesztelen férfi sétál ki a szobájából a hajódon. Itt eldöntheted, hogy megölesd a társaiddal, de ezzel elvesztheted a companionod, illetve egy újabb lehetőség light/dark pontok gyűjtésére.

Ha valaki Bobba Fettet akar játszani párbeszédek alatt, azt tanácsolom, hogy ne tegye. Próbáltam olyan választ adni ami azt hittem úgy fog elsülni, de jobban hasonlított DukeNukem-re. Később mikor kipróbáltam a Birodalmi ügynököt, teljesen más játékélményt kaptam. Ő csendes, visszafogott, taktikus.

Az Ügynöknek is vannak jó pillanatai. Míg én Bounty Hunterrel azon ügyködtem, hogy bekerüljek a "Nagy Vadászat"-ba, addig játékos társam az Ügynökével egy lány ágyában hempergett, hogy elárulja az apját. Így is lehet információhoz jutni. Az Ügynök célja mindig világos, ő a Birodalmért dolgozik, míg a Bounty Huntert csak a credit érdekli.


 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIjvIbyJh4XV5YI75pk2Q02Fv9zq9ChdwtbxHHdTmCo-x5jWvAKzuJVV8hIRu1qYaUZ5xEn_FOYTVNsrAkYG9C6_TXFjJwaYVcZ6CRRcWeSjDUp3gZw4TQN8SAnz6d4jBVDob6j81SE-U/s640/5117-1020x700.hutta1.jpg

Méretek

Minden osztály történet íve hatalmas. Ha vesszük az eredeti Old Republic történetét, akkor ez 24-szer akkora.  Ha ehhez hozzávesszük a 4class 16 AC-ját a skála észbontó, hihetetlen mennyiségű történetet kapunk. Ehez jön még az is, hogy haladhatunk a világos vagya sötét oldal felé, ami szintén más-más történetet eredményez.

Mielőtt végeztünk még volt lehetőség kipróbálni Alderan Warzone-t. Két csapat küzd egymás ellen, hogy megszerezzék az irányítást a lövegtornyok felett, amivel sebezhetik az ellenség hajóját. Maga a harc gyors, látványos, de tényleges öléshez akár percekig is küzdened kell. 

Sok kompromisszumot és furcsaságot láthatunk az Old Republicnál. Érezhető, hogy Bioware mindent megtesz azért, hogy ne mondhassák rá, hogy ez egy single player RPG. Viszont összességében ez a legmegfelelőbb szó rá.

Azért jutottam erre mert ha különböző classok játszanak együtt, akkor nem sok közös kihívást találnak, inkább csak segítik egymást. Viszont ezek miatt a történetek miatt akarom ezt a játékot végig játszani. Lehet, hogy más MMO jobb harci mechanizmust, szebb világot nyújt, de ennek van hangulata. Annyival jellemezném, hogy ez egy vérbeli Bioware kaland.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése