2011. június 14., kedd

17 óra Imperial Agent

 https://lh6.googleusercontent.com/-rCo0vF5-9ms/TfdK-Q9V5KI/AAAAAAAAC1Q/qPRveBJy0EQ/sniper-27-627x352.jpg

Ezúttal PCGAMER magazin kapott lehetőséget, hogy kipróbálhassa hosszabb ideig a ToR-t. Ebben a cikkben a Birodalmi Ügynökről olvashattok. 


Agentek

A Birodalomnak nagy erőfeszítéseket kell tennie, hogy megtartsa pozícióját a galaxisban. A Sithek keménykezűen uralkodnak, és Fejvadászokat alkalmaznak zsoldosként. De egy másik erő is tevékenykedik a Birodalom javára, meghúzódva az árnyékban, manipulálva mindenkit. A háború elején kísérleti státuszban alakult az Agent szervezet, hogy megöljék, beszivárogjanak, vagy manipulálják a Birodalom ellenségeit.


Kettős Élet

Márciusban kaptam lehetőséget, hogy elutazzam Bioware Austini stúdiójába és két napig kipróbálhassam az Agentet.

Az első dolog ami szíven ütött az a kezdőterület a Hutta. Mind a terület, mind a történet nagyon eltér a Jedi kezdőzónától amivel már korábban játszottam. Nagyon eltalálták a titkos ügynök életérzést. Első küldetésben, hamis személyazonossággal be kell szivárogni egy Hutt palotájába.

Egyedül az úton. Természetesen voltak egyszerű kill és transport questek, de a storyline lényegében maradt az class specifikus questeknél. Egy alkalommal amikor elküldtek, hogy szabotáljam a "hatalom gyárat" belefutottam egy kis faluba, ahol elnyomva éltek a helyiek. Némi kreditért rávettem őket, hogy lopjanak el pár energia fejlesztőt a gyárból.


https://lh6.googleusercontent.com/-XLR04PN0gnI/TfdK8nkghxI/AAAAAAAAC1A/u4r55WfsC8s/s640/Chiss-76.jpg

Story Idő

A ToR történetei nem eltúlzottak, rögtön érezhető, hogy ez egy Bioware játék. A karakterek realisztikusak, bájosak, néha szánalmasak, vidámak de mindig érdekesek, sosem laposak. Az én személyes kedvencem volt a nyugtalan Császári Kapitány aki a beszélgetés kezdetén véletlenül bevallja, hogy megölte az egész csapatát amikor egy meglepetés partyt csináltak neki, de azt hitte, hogy megtámadták.

Ezek az apró pluszok, odafigyelés a részletekre amik a Bioware védjegyévé váltak. A válaszlehetőségek lehetnek Jók, Semlegesek, vagy Gonoszak a párbeszédben, melyek kulcsfontosságúak a light/dark pontokhoz. Ez a mechanizmus ismerős lehet már a Bioware játékokból. Egy példa : A császári katonák elfognak egy őrült tudóst, aki harci gépeket gyártott. Választhatsz, hogy elpusztítod őket, vagy átadod a Birodalomnak, hogy hadrendbe állítsa őket.

Néhány döntésed befolyásolja a megitélésed galaxis szerte, de az igazán nagy döntéseket a class specifikus questeknél kell hoznod. A legtöbb ilyen quest NPC instanceolt területen található, ahova csak te vagy csapatod léphet be. Ezeken a területeken tényleges következményekkel járhatnak döntéseink.

A társad is mérlegelni foglya döntésidet és helyeselheti, vagy ellenezheti azokat, hasonlóan DragonAgehez. Az Agent első társa Kaliyo egy szabad szellemű, önző gyilkos, hasonló mint Morrigan DragonAge-ben.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZQ2pBihll8E4y3M3h95Chh1zEJUws72xtkiv2DVxn5yal7D_DhRo15quLaj5dOB7_inq_diTPqgkEoPWiY9IK8js3qGJLzE4aqSFxBseeLjhETXMhgzKQ-EHKNSqIJRbzlDenRzukCJo/s640/sniper-16.jpg

Fedezékbe

Kaliyo tökéletesen kiegészíti az Agentet, ő inkább gránátokkal agresszív harcmodort képvisel míg az Agent a precíz, lassú támadások híve. Az Agent harci mechanizmusának alapja a cover system. Sok képessége csak fedezékből működik.

A Cover system meglehetősen reálisra sikeredett. Ez nem egy sima %-os kár csökkentésre épül, hanem ha gugolsz mögötte, nem kapsz be találatot, csak ha lősz, akkor felbukkansz félig. Így járulékos sérüléseket szenvedhetsz. Ha mögötte állsz és úgy lősz, akkor szinte minden eltalál.

Sok képesség csak fedezékből működik. Ilyen pl a Snipe ami nagy sebzést képes bevinni hosszú cast time mellett, vagy a Suppressive Fire ami minden targetet megsebez előtted vagy ott az Explosive Probe ami egy olyan szonda, ami ha eléri az ellenséget felrobban.


A küzdelem minden mozzanata egy ritmusra történik. Egy idő után megszokja az ember a cover systemet, utána már nem is kezd támadásba a használata nélkül. Felveszel egy ritmust, tudod mikor mit kell használni, minek jár le a cd-je, és sérülések nélkül megúszol egy összecsapást.


https://lh5.googleusercontent.com/-WXOcn2s7rOU/TfdK9QKkAoI/AAAAAAAAC1E/9jWpljyh0_I/s640/Operative-01.jpg

Én vagyok a főnök.

A legaggasztóbb a játékkal kapcsolatban a párbeszédablakok voltak, hogy lehet RP-t játszani úgy, hogy mások is válaszolhatnak a csapatból? Szerencsére találtam egy opciót egyéni párbeszédekre, így megadhattam a saját válaszaimat is a kérdésekre, ezzel a saját történetemet játszva végig.

Sok lehetőség van döntéseket hozni. Miután elhagytuk a Hutt-ot, Dromund Kaas-ra megyünk, ami egy dzsungel bolygó ahol egy nyüzsgő város épült egy hatalmas Sith Templom köré.

Ami fontosabb, hogy Kaas város ad otthont a Birodalmi Hírszerzés központjának. Itt találkoztam először az egyik társammal, aki segített előre lépnem, ösztönzött és flörtölni is tudtam vele. Anélkül, hogy nagyon spoilereznék elárulom, hogy itt egy nagyon érdekes csavart kapunk a történetben aminek része egy rivális Sith Lord és terrorista sejtje, akik azt tervezik, hogy elpusztítják a várost és a Revanistákat.

Nem lenne Bioware RPG nélkül és persze néhány vágott szexjelenet sem hiányozhat. Kellet egyszer, hogy meggyőzzek egy nőt a kantinban, hogy fedje fel az apja titkos laborjának a helyét. Volt lehetőségem erőt vagy megvesztegetést alkalmazni, de én a flörtölést választottam. Néhány perccel később célba értünk és megkaptuk a koordinátákat.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj6SUYmHQnHOHbdZUHzOkqfp0IC23VU_-ZGatPjukvy7HizvbF2lzBYm-PJIhdcT-7O65_Jc-0XthZ_4KquUQiJToDr7FL03Bb9sH3wh5fBx1dKAZnYGxyJ38ta3WhyphenhyphenUOoLfkesOrNdKJU/s640/Operative-10.jpg

Törekvések

Miközben Kaas city körül questeltem, megtanultam néhány új képességet, találkoztam crew skill trainerekkel és kiegészült a csapatom is néhány új taggal. Felvettem a Gathering és Archeology szakmákat, majd meglepve tapasztaltam, hogy társaimat is eltudtam küldeni gyűjtögetni.

Örömmel küldtem ki a társamat Kaliyo-t, hogy kutassa fel a galaxist és értékes tárgyakkal térjen vissza. Ezek max 5 percig tartottak nála, értékes craft nyersanyagokkal tért vissza és kb azonos mennyiséget gyűjtött mint én sajátkezüleg.

Archeológiából 14 skill-t tudtam megtanulni ennyi idő alatt. Még ami érdekes volt számomra az az Alvilági kereskedelem, ami hozzáférést biztosít különböző illegális fűszerekhez, amely átmenetileg növeli harci képességeinket. A másik a Kincsvadászat ami Artifact és Prototype elemeket hozhat magával, amik a legértékesebbek a játékban.


Hitetlenségem

Mint más játékosok nálam is ment a Hype amikor bejelentették a ToR-t de folyamatosan apadt azóta. De most, hogy kipróbálhattam, és láthatom, hogy valósította meg Bioware mmo környezetben az RPG-t, újra izgatott vagyok. Lelkesedésem ToR iránt teljesen megújult.

A Társak a legfontosabb elemei az RPG-nek. Válaszolnak a kérdéseidre, segítenek döntést hozni, kapcsolatokat építhetsz ki velük. A Storyline leginkább a DragonAge : Origins-ra hasonlít. A PvP pedig egy kifinomult és korszerű Warhammer Online.

Az imént felsorolt játékok uralják a piacot a saját műfajukban. Kezdem azt hinni, hogy a Bioware képes ezeket felülmúlni a ToR-al.

2 megjegyzés:

  1. gyors voltál a fordítással nagyon, grat, és köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Csak nem tükörfordítás, mielőtt valaki belekötne :D

    VálaszTörlés