2011. június 5., vasárnap

Béta morzsák (Q&A 5-6)

Elkészültem a Q&A többi részével, remélem minden oké a fordítással. Van benne egy-két érdekes infó, úgyhogy jó olvasgatást mindenkinek!

K: Flashpointok. Tudom, hogy még nem lehetett kipróbálni őket, de nem láttál bejegyzéseket róluk, vagy bármit ami kapcsolódik hozzájuk? Olyanok mint a WoW-ban (van egy bejárat, ami beteleportál egy másik zónába), vagy másmilyen?
V: Ténylegesen bemész a területre, és betölti őket.

K: Úgy tűnik, hogy a ToR-ban lesz PvE raid endgame?
V: Igen, lesz. Már így is vannak world bossok minden zónában. Persze az azokhoz megfelelő szintűek. Nagyon várom egyébként az endgame tartalmat.

K: A ritka felszereléseknek jobb statjaik vannak, mint az egyszerűeknek? Ha igen, akkor mennyi átlagosan az eltérés közöttük?
V: Persze, hogy jobb statjaik vannak. :) Ha mondjuk egy egyszerű tárgynak van +10-es értéke 2 statra, akkor egy rare cuccnak +12, plusz egy módosítható slot.

K: Milyen gyakran kell cserélni a felszerelést.
V: Jó kérdés. Kb. 5-6 szintenként. Talán kevesebb. Talán több. Szerintem ez az egyik olyan dolog, amin a fejlesztők jelenleg is dolgoznak. Persze az uncommon felszerelés gyorsabban válik elavulttá, mint egy rare cucc, az epic pedig még a rare-nél is tovább bírja.

K: Szintezés sebessége.
V: A szintezés sebessége sok mindentől függ. A vanilla WoW-ban az 1-60 tartott 1-2 hónapig átlagosan. Manapság ez már kb. 1 hét. Nem akarom mindig a vanilla WoW-hoz hasonlítani. A ToR-ban 1-10 (az első bolygó) is több órát vesz igénybe. Mondjuk akarok egy SI-t mindkét AC-val. Az elsővel még végighallgattam minden történetet, figyeltem a részletekre. Ezzel kb 6-8 óra volt, amíg elértem a 10-es szintet. A második karakterrel már kihagytam a küldetések során a beszélgetős részt, így gyorsabban ment a szintezés, kb. 2-3 óra alatt értem el a 10-et. Összességében szerintem jól el lett találva a fejlődés sebessége.

K: Nem érezted szegénynek magad szintezés közben? Tudtál vásárolni közben vendoroktól vagy AH-ból?
V: Elég szegény voltam, mert folyamatosan a társakat küldtem, hogy csinálják a küldetéseket. Ez így elég költséges, és ahogy egyre magasabb szinten van, ez a költség egyre nő. 3 társam volt, kb 700-1000-be került kiküldeni mind a 3-at. A jó dolog az, hogy a cuccokat, amik összejönnek a küldetések során elég jó áron el lehet adni. Eladogattam mindent, ami már nem kellett, így pl. a Speeder megvétele nem okozott gondot. A vendoroknál is elég jó felszerelést lehet venni egyébként.

K: A csapatod (társak) is tud majd szakmákat tanulni és fejleszteni? Vagy csak egy gathering és crafting szakmánk lesz, és ezekkel kell befejezni a játékot (mint pl. a WoW-ban)?
V: A társak nem tanulhatnak szakmát. Csak te. Egyszerre csak 3 lehet, de bármikor leadhatod őket, és újat tanulhatsz. Persze ilyenkor mindent elvesztessz, amit addig tanultál.

K: Már korábban volt róla szó, hogy még nincsenek meghatározva a szabályok a PvP-t, PvE-t tekintve a bétában. Gondolod, hogy lesznek kis RvR területek a PvE szervereken?
V: Igen, lesznek outdoor aréna területek, ahol például duel-ezni lehet majd. Jól beleillenek majd a környezetbe, olyanok lesznek mint pl. egy gladiátor aréna. (Mint a WoW-ban STV-ben az aréna)

K: Tudnál néhány szót mondani azokról a társakról, akiket minden class elsőnek kap meg? Nevük (nem olyan lényeges), faj, milyen típusú karakterek, milyen hasznuk van, ilyesmi.
V: Az Inquisitor kapja Dashade-t. Én tanknak használtam, mert volt taunt képessége. A JK egy droidot kap, aminek szintén van taunt-ja (elég jó). A Trooper kap egy hadnagyot, aki nekünk dolgozik. Ez a történetszál elég jó egyébként. A Consular kap egy "hunter-t", ami elég jó. Nem akarom elrontani a sztorit, de jól beleillik mindegyik.

K: Mi a helyzet azzal a ténnyel, hogy két azonos fajú és class-ú karakternek ugyanolyan hangja? Két JK-nak pl. nem kellene egy group-ban lenni, mert felismerhető, hogy ugyanolyan hangon beszélnek?
V: Utálom az ilyen kérdéseket. Ez csak egy játék, nem a valóság. Mire számítottál? A Voice Over így is döbbenetes. Addig úgysem érted meg, amíg nem játszottál a ToR-ral. Minden egyes PC-nek 3-4 különböző hangot adni nagyon drága lenne, és túl sokáig tartana. Én csináltam küldetéseket ugyanolyan class-ú játékossal, és soha sem éreztem azt, hogy a klónom vagy ikertestvérem beszél. Teljesen rendben van. Néhány embernek túl kell tennie magát az ilyen gyerekes dolgokon.

K: Tudnál mondani valamit a SI Discharge képességéről?
V: Nem játszottam a melee ágával az SI-nek, így nem tudok. A talentek tooltip részéből arra következtetek, hogy amikor suhintassz az ellenség felé, akkor feltöltődik, és amikor eltalálod akkor utána lassabban mozognak / nem tudnak mozogni. Ez stackelődhet.
K: Hogyan értékelnéd az animációkat?
V: A futás, harci animációk, séta, stb. drasztikus javításonon estek át a korai fázishoz képest. A játék animációi sokkal jobban néznek ki, mint korábban (mondjuk mint egy éve)

K: Tudsz valamit a "legacy system"-ről?
V: Nem. Láttam már a játékban, hogy van ilyen típusú gear. Prototype >> Lengendary >> Legacy. Szerintem olyan lesz, mint a WoW-ban a BoA cuccok. Vagy nem. Majd kiderül.

K: Fel tudnád sorolni az elérhető fénykard színeket? Vannak különböző árnyalatok esetleg? (sötétkék, világoskék, stb)
V: Kék, piros, sárga, lila, narancssárga. Én még csak ilyeneket láttam, és nincsenek árnyalatok.

K: A lézerfegyverek, puskák kölönböző színűt lőnek?
V: Igen.

K: Mi volt a max. szint a teszten, és a legmagasabb szintű cuccok készhez közeli állapotban voltak?
V: 50 volt a max. Pont most raktak be még több bolygót. De nem vagyok benne biztos egyébként. Néhány késznek tűnt, másokon még javítani kell.

K: Van valami ötleted, hogy mi lehet a titokzatos harmadik típus a BoE és a BoP mellett?
V: Szerintem a legacy. Valószínűleg BoA, vagy valami ilyesmi.

K: Healerként mennyire fontos a gazdálkodás? Főleg PvP-ben. Sikerült elérni az "OOM"-t?
V: Nem volt soha gond az erővel, vagy ha így jobban tetszik, nem volt OOF (out of force). A nehezebb, heroic küldetéseknél lehet vele gond, de addig biztos nem, amíg Nar Shada-n megtanulod az erővisszanyerő (:D) képességet 20-25 körül.

K: Hogy működik a fegyverek sebessége auto-attack nélkül? Van ilyen egyáltalán?
V: Van egy global CD, mint minden MMO-ban. Jól meg van csinálva a harc. Csak annyit tudok mondani, hogy ki kell próbálni, hogy tudd milyen.

K: Mennyire erősek a társak a Flashpoint-okban? Képesek rá, hogy hatékonyan helyettesítsék a main healert vagy a tankot?
V: Attól függ. Egy group 4 fős. Ha 4 játékos van, akkor a társakat már nem lehet használni. Ha 3 játékos van, akkor egy társ engedélyezett, mégpedig a group leader társa. 3 játékos és egy társ, még teljesen oké, de azért nem helyettesíti a játékos karaktereket. A Sith Birodalom számár az első Flashpoint a Black Talon... nem mehetsz be egyedül, csak a társaddal, kivéve, ha már magasabb szintű vagy. 2 játékos (a 2 társsal) már bemehet, és ha ügyesek akkor meg is lehet csinálni így.

K: Van egy átvezető Flashpoint 20-as szint körül Black Talon/Esseles (10-es szint körüliek) és Taral V (lvl 32) között?
V: Nem tudok róla. 10 és 30 között a class sztori a meghatározó. Nem vettem észre ilyen FP-t, a történetre koncentráltam.

K: Malgus-on kívül van bármilyen karakter, vagy történet a Deceived novellából a játékba átültetve?
V: Nem figyeltem ilyesmire, ha eszembe jut majd szólok.

K: Milyen külömbségek vannak a sötét és világos oldal felszerelései között? Szet bónuszok, kinézet, statok, ilyesmi.
V: A külömbség csak a dolgok nevében és a kinézetében van. A statok egyformák szerintem. Egyik oldalnak sem lesz ebből előnye.

K: A videókból úgy tűnt, hogy minden párbeszédnél csak 3 válaszlehetőség van. Nincs ennél több?
V: Azt hiszem egyszer vagy kétszer volt olyan, hogy több volt háromnál.

K: Egy hibrid healer vagy tank képes lenne jól healelni vagy tankolni egy FP-t, mint szintezésnél, vagy ebben az esetben csak off-healer/tank szerepet tudnak betölteni?
V: A könnyebb FP-kben igen. De úgyis "teljes" healert és tankot akarsz majd menet közben.

K: Amikor elkészíted az első fénykardod (most főleg a jedikre gondolok), lehetőség van kiválasztani a kristályt (kék/zöld)? Vagy ez csak kék lehet, mint a trailerben volt?
V: Szerintem csak kék. Végülis ez a két szín híresült el, ha a Star Wars-ot nézzük. Kék vs. Piros. Jedi vs. Sith. Köztársaság vs. Birodalom. Elég szimbolikus.

K: Vannak non-combat petek?
V: Nem találkoztam még ilyennel, de hülyék lennének kihagyni. Azt hiszem talán láttam egyet a vendornál. Nem vettem meg ugyan. A Nar Shadda-n volt.

K: Mire számítassz az E3-n?
V: Ezt már bejelentették. AC képesség fák, egy új FP, az Eternity Vault.

K: Vannak külömbségek külsőre pl. egy sötét és egy világos Sith Warrior között?
V: Igen. A sötét fenyegetőbbnek tűnik, sötétebb árnyalatok jelennek meg rajta, piros, fekete ilyesmi. A világos pedig pont fordítva.

K: Vannak olyan tárgyak, mint pl. a WoW-ban a paladinoknak a könyvek?
V: Vannak különböző implantátumok.

K: Minden bolygónak megvan a saját token rendszere a felszerelés megvásárlásához? Ha igen, akkor ezek a tárgyak jelképezik a bolygókat? Úgy értem, pl. a Hoth páncélja úgy néz ki, mint amit hidegben viselne az ember?
V: Igen. Ez a "commendation system". A Tython-on van egy vendor, aki 8-10-es felszerelést árul azt hiszem. Ezt meg kell venned "commendations"-el. Ez egy szett, bónuszok nélkül. Jól néz ki együtt. A commendatons-t küldetésekkel és drop-okból szeded össze. Van egy páncél a Hoth-on, ami úgy néz ki, mint ha hideg időjáráshoz készült volna.

K: Leak videókon láttam a moboknál egy besorolást, mint pl. Storng, Weak, stb. El tudnád mondani, mit jelentenek ezek pontosan?
V: A nehézségi szintjük. Van Weak, Strong, Elite, Boss és még 1-2 másik is.

K: Milyen hasznot jelent az alvilági kereskedelem, diplomácia és a kincsvadászat?
V: Soha sem kereskedtem az alvilágban. A diplomácia sötét vagy világos pontokat ad, és néha crafting alapanyagokat. Kincsvadászat ugyanazt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése