2011. június 13., hétfő

Béta Q&A

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110607153511/starwars/images/thumb/0/0e/Fall_of_Korriban_TOR.jpg/830px-Fall_of_Korriban_TOR.jpg

Van hazánk fiai közt egy szerencsés ember, nevezzük csak "Jonnykának" akinek megadatott, hogy betekintést kapjon SWTOR bétába. Feltettem neki pár kérdést, amire tudott válaszolt.


Biztos érdemes, de kelleni fog-e mindhárom fajta healer egy operationba, vagy kihagyható rotából? Pl lesznek olyan buffok/debuffok hotok/dotok amivel egymást erősítik?
Szerintem simán el lehet lenni úgy is, hogy kimarad valamelyik. Sith Sorc tűnik _talán_ nélkülözhetetlennek (terület heal), a többiek nélkül szerintem el lehet lenni.

Ez a cover system, hogy működik pontosan? Láttam skillnél, ad valakinek evasion effektet, de van skill ami csak mögüle használható? Mobil fedezék elfogy, kilövik, lejár?
Sniper spelljeinek egy igen magas %-a coverből működik csak. 14-es szintig ezt a pályán elszórt fedezékekkel oldod meg, utána kapsz lerakható fedezéket. Egy épkézláb csatát elég necces vele elkezdeni fedezék nélkül. Mobil fedezék idővel tűnik el, igen.

Ha rád lőnek egy sorozatot és fal mögé mész, akkor elakad a lövés a falba, vagy bekapod fixen, mint wow-ban pl fireball, falon,házon mindenen átment és betalált.
Elakad a lövés ilyenkor. Semmi nem jön utánad a fal mögé.

Ha vannak racialok, megtudnád adni? Sajna karaktergenerálón nem láttam.
Vannak racialok, de fejből nem tudom őket. Majd ha legközelebb belogolok, és nem felejtem el, megnézek párat.

Mennyi idő kb kimaxolni pl a sötét pontokat? LvL50-re érheted el csak a maxot? Tárgyakra ez, hogy hat? Addig vagy gonosz amíg pl 51%-on állsz, de 49%-ra már nem hordhatod, vagy meg van adva az is, hogy ez erős tárgy és kell kb 80%-os dark pont arány?
Jóval level 50 előtt ki lehet maxolni. Úgy mondom, hogy ha elhatároztad, hogy pl. dark leszel, és végig úgy is játszol, akkor mindig lesz elég dark pontod az itemekhez, amik esnek. Szerintem 35-40 körül már bőven lehet maxos. Tárgyaknál ez kategorizálva van, azaz a tárgyhoz szükséges "Dark 1", "Dark 2", stb. Ezek eléréséhez pedig pontosan bizonyos számű dark pontodnak kell lenni (pl. Dark 1-hez 2000), és ezt természetesen nyomon tudod követni a karakterlapon.

Tudnál adni egy kis leírást az eddig be nem jelentett társakról?  :)
Nem szeretnék, mert lelövik a poénokat a story-ban. Szorosan kapcsolódik az összes az adott class story-jához. Hidd el, jobb, ha nem tudod előre, hogy ki mit kap :)

Hajó upgrade régen szóba került. Van már bétában és ha igen akkor miben nyilvánul meg? Testre szabható a belseje,vagy csak fegyver-hull-shield updateket vannak?
Nincs upgrade, és megjelenéskor nem is lesz. Később tervezik ezt a feature-t bevezetni.

Melee inkvizítor/konzulens tank képességei, teljes értékű tankká teszi őket, vagy csak amolyan pvp talentfa esetleg raid support? Máshogy kérdezem, egyenértékű egy BH vagy egy Warrior tankkal?
Nehezen tudnám elképzelni, hogy teljes értékű tankok. Light armorban rohangálnak, szerintem teljesen esélytelenek. Ráadásul a WAR-ban megismert "átveszem a sebzést a többiektől" spellje sincs. Aggo növelő spelleket kap. Az, hogy tank, ebben nyilvánul meg, illetve abban, hogy kap pár fasza evasion / dodge / stb. spellt, amikkel _esetleg_ flashpointokban meg tudja állni a helyét, de semmi komoly.

Várható bármi nagyobb bejelentés ami már van bétában, de még nem látott napvilágot?
Most az operation-ökön dolgoznak gőzerővel, azt tudom. Hogy ezzel kapcsolatban jelentenek-e be valami durvát? Szerintem nem. Azt tudom, hogy durván kész állapotban van a játék end game-ig. Szerintem a következő nagyobb bejelentés az már a release date lesz.

Van valami hír újabb fajokról, vagy marad a már felfedett lista? Togruta, Keldor elég közkedveltek.
Semmi nincs róluk, szerintem már nem fogunk megjelenésig új fajokat kapni. Sanszos, hogy majd valamelyik pénteki update fog róluk szólni, esetleg a Comic Con-on kapunk race infókat.

Írták, hogy társak meghalhatnak véglegesen. Ez gondolom csak storylie-ba beépítve működik, ahol pl döntened kell, hogy kit ments meg, vagy elhagyjon-e, esetleg te magad döntesz úgy, hogy megölöd?
Őszintén szólva én nem találkoztam egyáltalán semmiféle ilyen lehetőséggel. Tudom, hogy írták, de szerintem ez nem ilyen egyszerű. Én a normális játékommal (azaz jön velem egy companion, aki harcban jól kiegészít, a többiek diplomáciai questeket csinálnak / craftolnak) nem ütköztem semmilyen olyan eseménybe, ami miatt meghalt / elhagyott volna egy companion. Így is elég kevesen vannak, hülyeség lenne szórni őket.
Az tuti, hogy a legelső companionod mindenképp veled marad.
 
Ha van már guild system bétában az, hogy néz ki? Az alap dolgokat már láttuk, szinte ua mint wow-ban, de pl van klánbank, klán achi, vagy egyéb újdonság amit nem láthattunk más játékban?
Lesz klánbank is (nem tudom, hogy megjelenéskor, vagy picit később), klán achi-k is, meg minden ilyesmi. Klán hajón is erősen gondolkoznak, mert sokan hisztiznek érte, hogy jó lenne. Wowhoz nem értek, ahhoz nem tudom hasonlítani, de itt lesznek pl. klánszövettségek, meg ilyesmik. Jónak tűnik a klánrendszer.

PvP-ztél már, akkor mennyire balance-olt? Van OP class, aki még nerfre szorul, vagy azért jól van balanceolva?
Nagyon sokat pvpzek. Nar Shadaa-tól kezdve folyamatos a bunyó, ha nem félsz a kihívástól. Én meg ugye pvp-buzi vagyok. Szerintem OP class nincs, én elég jónak éreztem a balance-t. Pl. ha egy gunslinger arcába repültem a sith warriorommal, akkor ugye ott jócskán előnyben voltam vele szemben, viszont a dot heal-jei életben tartották durván, és egy csomó ideig kellett vernem a búráját, amíg elfogyott.
Ahogy én észrevettem, kurvára a skillen fog múlni a pvp, és nem a gearen / levelen. Nem akarok szájhős lenni, de kb. minden 10. pvp csatából jöttem ki vesztesen, a többit nyertem, mert érezhetően dinamikusabban toltam, mint az adott ellenfeleim. Sokan megzavarodnak attól, hogy nincs autoattack, és az is egy + dolog, amire figyelni kell. PVP-ben amit nagyon szeretek, az a CC-immunitás rendszer. Ahogy kapod a mindenféle CC-ket (és persze kapni fogod, ez egyértelmű), úgy lesz a következő CC effektje gyengébb (pl. kevesebb ideig leszel stunolva), amíg eljutsz egy pontra, amikor egy az egyben immunis leszel a CC-kre. Ergo nem fognak "stunlockban" megölni. Tényleg a skill számít, nem az, hogy hány stunner van a csapatodban.

Van valami észrevehető előny bármelyik félnél ami a nem azonos classokból ered? Teszem azt van olyan Trooper képesség ami nagy előny PVE-ben és nincs hasonló Sötét oldalon?
Trooper pl. pont az a karakter, amivel úgy.. nehéz mit csinálni. :)
Stealthből esélytelen vagy, mert észrevesz probe-bal. Neki van a legtöbb CC-je, illetve a legdurvább armorjai. Van pár AoE spellje, és healje is. Elég jól összerakott dolog. Pl. egy sith assassinnal nem szivesen esek neki troopereknek, de semmi sem lehetetlen. Értelemszerűen pl. egy sniper sokkal erősebb egy sage ellen (a cover miatt), mint mondjuk egy jedi knight ellen, ami az arcába ugrik, és ledarálja.
Tehát igen, minden kasztnak lesznek "mumusai", de itt is azt tudom írni, hogy végső soron a játékos ügyessége fog számítani.

Itemrack van a játékban, vagy manuális kell átöltözni minden pvp előtt?
Nincs. Vagy nem is lesz, vagy annyira eldugták, hogy én nem találkoztam vele. Inkább az első :)

Sorcerernek van stealth képessége, vagy csak Assassinnak?
Nincs, nem is kell neki.
A hajók eltérőek egymástól (nem külső/belsőleg) vagy azonos hp-fegyverzettel bírnak?
Perpill ugyanolyan erős az összes hajó.

Mekkora a max range a játékban, amiről támadható valaki?
Tényleg nem kérdezel egyszerűt. 11-12 óra játék után mondjam meg, hogy melyik a legnagyobb range? :P
Egyébként a snipe (imperial agent) azt hiszem, 30 méterről lőhető, annál nem hinném, hogy van jobb. Warriorral a charge szintén 30 méter. Szerintem ez a "teteje".

PvP-ben csak Alderan van teszt alatt, vagy már más BG-t is kipróbálhattatok?
Én még nem voltam BG-ben, de 3 BG is van.

PvP-ben írták, hogy le lehet lökni egymást szakadékba. Ez áll quest zónára is, vagy ott van láthatatlan fal ?
Ez a kérdés nem világos, quest zónában nincs pvp. Egyébként ez a lökdösősdi nem egy nagy durranás, igazából szerepe nincs. Én még nem voltam olyan szituban, hogy közel legyen valami szakadék a pvp helyszínhez.

Craftoláshoz mennyire kell grindelni? 1-1 erősebb tárgy elkészítéséhez be lehet szerezni könnyen a hozzávalókat, vagy napokig lehet farmolni hozzávalókért?
Nem vészes. A legtöbb dolog, ami crafthoz kell beszerezhető úgy, hogy megmondod a companionodnak, hogy konkrétan ezért meg ezért a tárgyért induljon el, és addig vissza se jöjjön, amíg nem talált. :)

Kezdő mountok hány %-osak? Tatooine videókon elég lassú volt, gondolom van gyorsabb változat magasabb szinten.
Ezt még eléggé variálják. Eddig úgy volt, hogy 20as szinten kaptad meg ezt, és 40es szinten egy ennél gyorsabbat. Most perpill csak ez a mount van. Szerintem elég gyors, mert legtöbbször úgyis fast travelt használsz, a maradékra meg ez bőven elég.

Mountokkal lehet harcolni, támadni vagy csak utazásra szolgálnak?
Csak utazás, semmi más. Companionod is eltűnik, amíg mounton vagy, és akkor "summonolódik újra", amikor leszállsz róla.

PvP behívás, hogy néz ki? Bárhol feljelentkezhetsz UI-ról, vagy van erre külön npc, akit meg kell látogatni feliratkozáshoz? Ha behív BG akkor az, hogy néz ki? Kapsz egy felugró ablakot? Ki kell kerülni combatból, vagy mész automatikusan?
Mondom, BG-ben még nem voltam. De UI-n ilyet nem láttam, úgyhogy tuti gyülekezni kell valami NPC-nél. Többet tényleg nem tudok.

Implantokat, hogy kell elképzelni? Csak passzív stat növelő item, vagy van valami aktív képességük is? Azt láttuk béta videókon, hogy low lvl kariknak még nem esett. Lvl hánytól beszerezhetőek?
Én még csak passzív stat növelős implantokat láttam. 10 felett már bármikor megtalálhatod az elsőt. Ezen kívül craftolhatóak is. Nem tudom, hogy a leggyengébb craftolható implantok hanyas szinttől használhatóak, de szerintem 10 környéke.

Ugye minden bolygóra van egy jellemző token, medál ami eshet, vagy rewardként kapod, amivel tárgyakat, felszerelést vehetsz az adott vendornál. Ezek az itemek milyen erősségűek? Felérnek flashpont lootokkal?
Ezek szettek. Ha kigyűjtöd őket, akkor akár fel is érhetnek a flashpoint dropokkal, igen. Külön-külön gyengébbek.

Tudni már valamit arról, hogy lesznek-e content tierek? Pl T1-es sett, amit az aktuális High End Operation-ból kell összeszedni, vagy teljesen random beszerezhetőek a settek, vagy netán tokenes rendszer van és mindenki azt vált ki amit akar?
Tokenes rendszer nincs, konkrét itemek esnek. Tier rendszerről még nem hallottam / nem olvastam.

Béta videón 7/7 sett item volt látható Trooperen. Ennyi a max, vagy később lesz több darabból álló is?
Én még nem találkoztam nagyobb szettel, csak kisebbel.

Non-combat petek-re tudsz példát?
Nincsenek non-combat petek.

Hajón minden ugyan úgy működik mint KoToR-ban, vagy van valami újítás?
Van egy galaxy map, mint mass effektben, ugye ezen közlekedsz a bolygók között. Van a workbench, ahol a crafting folyik. Ezen a kettőn kívül igazán funkcionalitás nem zajlik a hajón. Én elég ritkán tértem vissza a hajóra, mert a parancsok kioszthatók rádión, bolygók közt meg azért nem 5percenként repked az ember. :)

Van Achievement rendszer (kódex) amivel extra itemekhez is hozzájuthatsz. Tudsz mondani példát, akár petre, tárgyra, upgrade-re stb? Mekkora előnyökre lehet ez által szert tenni, vagy csak qki mércének szolgál?
Inkább kuki mérce. :)

Tudom béta teszt pvp szerveren zajlik, de van mód kihívni Duelre az ellentétes frakcióból valakit?
Bétában van, teljesben nem tudom, hogy benne marad-e. Elég sűrű jelenség, az tuti :)

Vannak olyan zónák ahol kényszerű fegyverszünet van? Pl WoW-ban voltak közös városok, ahol ha egymásnak esett a két fél, akkor a városőrség levágott minket. Itt van hasonló, vagy mindenhol szabad a rablás?:)
Az a baj, hogy bétában mindenhol egymásnak lehet esni, úgyhogy passzolom a kérdést. Az tuti, hogy teljesben ez nem így lesz, de lövésem nincs, hogy hogyan.

Csak egyszemélyes mountok lesznek?
Megjelenéskor igen.

Lootok a szokásos greed need-el osztódnak el?
Aha.

Ha egy tárgyat véletlenül kilootoltál és soul-os, azt még átadhatod a társadnak, vagy ezzel fel kell keresni GameMastert?
Nem adhatod át, úgyhogy ja, game master.

Malgust láthatjuk ingame akcióban?  :D
Hehe..... talán igen, talán nem...... :)

14 megjegyzés:

  1. na végre egy jobb q+a.
    kuki mérce for prezident.

    soulbundos item lootolásakor be kéne vezetni a wowos megoldást ( elég sok ilyen megoldás van :O), hogy 2 óráig még át lehet mindenkinek adni, aki akkor ott volt a lootoláskor.

    amugy kicsit ellentmondásos is a srác: azt mondja pvp buzi és éjjel nappal tolja, de még nem volt bg-ben(?) !.
    Másik meg jü ez a cc méter, máshol ezt diminishing returnek hivták ( minden egyes cc hatásfoka felezödik egészen a 0ig.) de ha 20 másodpercig nem használod ugyanazt a cc-t akkor ez lejár.

    Viszont azt mondta skill függő a dolog, de nekem ettől a cc immunitástól és hogy auto facing van, nekem inkább az jön le aki több dps-t tud kitolni rövidebb időn belül az nyer, és ennyi.

    2 jól játszó ember közül meg az nyer akinek a karaktere erre jobban képes ->> nagyobb dps-ú karakter jobb gearben.

    VálaszTörlés
  2. "amugy kicsit ellentmondásos is a srác: azt mondja pvp buzi és éjjel nappal tolja, de még nem volt bg-ben(?) !."
    hol olvastál olyat, hogy éjjel nappal játszom? :)
    kössél belém nyugodtan, itt vagyok, olvasom az oldalt :)

    VálaszTörlés
  3. Csá dzsoni,ez azt jelenti hogy megy az eu béta vagy te valami külföldön élő hazànk fia vagy?

    VálaszTörlés
  4. Azt írta, hogy pvp-zik ha meglát valamit, de bg-n még nem volt :) Ne harapd meg annak a kezét aki etet :D
    Auto facing asszem nincs bg-n, de nem tudom, hogy outdoor pvp-ben van-e.

    VálaszTörlés
  5. Nincs hivatalos eu béta. Jó hír viszont, hogy hamarosan indul. Pár napja írták, hogy 10 nap, amíg a technikai dolgok kiépülnek hozzá. Hogy utána pontosan mikor indítják el, azt nem tudom.

    VálaszTörlés
  6. Ha nem küldenek meghivót lesz itt Order 66

    VálaszTörlés
  7. Ne is reménykedjünk benne :(

    VálaszTörlés
  8. csak megjegyeztem, mert elég feltünő volt és ittis van:
    "Nagyon sokat pvpzek. Nar Shadaa-tól kezdve folyamatos a bunyó, ha nem félsz a kihívástól. Én meg ugye pvp-buzi vagyok. "

    te jonny tevagy itt az atyauristen amugy? ilyen tipikus belekötök mindenbe tipus.

    VálaszTörlés
  9. PvP szerver, meglátod, megölöd, ha nem tetszik ott a pve szerver. Igazából nemkéne annak ide nyíltan írnia aki bétázik, jobb a névtelenség még.

    VálaszTörlés
  10. csak nem a login nevével regelt ide is...!
    részemről köszi az infókat.

    VálaszTörlés
  11. Verbaro nekem inkább te tűnsz tipikus mindenbe belekötő típusnak. Nem tudom te mivel játszottál eddig, de tudod nem csak bg-n lehet pvp-zni, hanem a sivatagban is lerághatod egy jedi karját, ha ott szalad veled szemben. Jonny gondolom úgy értette, hogy nyílt területen pvp-zik sokat.
    De persze lehet, hogy úgy van ahogy mondod és ő az atyaúristen, ezért tud bg nélkül is pvp-zni. -.-

    VálaszTörlés
  12. Az atyaúristen véleménye is számít? Bétában _mindenhol_ lehet pvpzni, ezzel elősegítve a tesztelést.

    Varbaro: Ha valami nem tetszik, hisztizzél máshol, kérlek. Nem azért osztok meg információt, hogy idemenstruálj nekem kommentbe, hanem hogy az oldal olvasóinak jó legyen. Nekem egyáltalán nem lesz akkor sem rosszabb az életem, hanem teszem ezt a továbbiakban. Amennyiben képességeid engedik, próbálj meg ezen elgondolkozni, köszönöm.

    VálaszTörlés
  13. Magyarok egymás közt :) Tényleg nem abba kéne belekötni aki infókat oszt meg, inkább örülni kell neki. Mellesleg létezik outdoor pvp is, és pvp szerver, ahol boldog-boldogtalan egymásnak eshet, azt pvp-nek hívják. Nem azt írta, hogy bg-zik, hanem, hogy pvp-zik :)

    VálaszTörlés
  14. jonny köszönjük az infókat, annak ellenére is, hogy egyáltalán nem tűnsz szimpatikusnak.

    VálaszTörlés