Pár napja Betacake kapott egy élménybeszámolót LvL50es Inkvizítor Sorcerer-ről. Bőven tartalmaz Spoilert, így aki meg akarja tartani magának indulásig az inkább ne is olvassa tovább.
Sikeresen elértem a LvL50-et és végeztem az összes Class questel, így mondhatni elég jól átlátom a Class-t. Mind a 3 szerepkört (Tank,Heal,Dps) kipróbáltam + a pvp-t és a flashpontokat. Ezekről és a történetről fogok mesélni. Kezdésnek vegyük rögtön a Story-t.
Story
Első Fejezet : Rabszolga, majd Tanítványként kezdesz Korribanon, ahol felülemelkedsz a többi diákon. Lord Zash lesz a Mestered, aki elküld 4 ősi leletért, itt futsz össze az első társaddal Khem Val-al. Ezeknek a leleteknek köszönhetően Khem Val és Zash teste egybeolvad. Ezzel zárul az első fejezet. Igazából itt az elején még nem érezhető a Class specifikus Quest, nem adja át a történet az Inkvizítor szerepkört, inkább amolyan kincsvadász szerepbe kényszerülsz.
Második Fejezet : Egy új mentor Thanaton tűnik fel a semmiből, miután Zash eltűnt. Ezek után tőle kapod a küldetéseket és a folyamatos seggberúgást.
Harmadik Fejezet : Egy darabig még neki teljesítesz, majd idővel megölöd Thanaton-t egy jó kis Corelliai háború után. A Harmadik Fejezet a kedvencem, itt nagyon jól illeszkedik az Inkvizítor története a Bolygó történetébe, a folyamatos hatalmi harc egyre kiélezettebb, míg végül lépned kell valamit.
A fő gond a történetekkel, hogy mindig keresel valamit,de sosem tudod pontosan, hogy mit, vagy megpróbálsz helyrehozni valamit amiről nem sok infót kapsz előtte. Ritkán használod a manipulációt, questek többsége a hatalmadra alapúl, nem az intrikákra.
Összességében olyasmi mint a Kotor. Tárgyakra és nyersanyagokra vadászol, majd a történet végén megölöd a rossz fiút. A fő gond az Thanaton-nál, hogy soha nem láttunk a színfalak mögé, hogy mit miért csinált és adta ki nekünk utasításait, csak a történet közepe fele kezdjük megismerni és bárhogy is válaszolunk neki, ő végig utálni fog minket, ahogyan mi is őt.
Bárcsak több Palpatime féle intrikával találkozhattam volna a történetek folyamán, de az egészet nézve jól eltalált a történet és visszaadja a Sith életérzést.
Játék Mechanika
Mana/Force : LvL 10es szinten +400 Erő pontot kapsz, így innen kezdve játszhatsz teljes értékű caster-t. A Sorcerer AC az egyetlen ág a játékban, ami nem használja a későbbiekben az alap auto attack skilleket. Willpowert növelve egyre inkább a hátsó sorokba kerülhet, ahonnan oszthatja a "nuke"-ot. A Sorcerer/Lightning szintezésénél a fő gond a Force regen, soha nincs elegendő a folyamatos harchoz, szinte végig 1%-os manán küzd, míg el nem éri a 31 pontos talentet, ami Thundering Blast proccra (Crittel) fele manaköltséget ad a köv támadásokra. Hasonló a helyzet a Healer ágon is, ha nincs elég crit, nem tölt vissza kellő mennyiségű manát (force-t).
Természetesen ha ezek a telentek megvannak és a gear is egyre erősebb, akkor folyamatos dps/heal osztására képes a karakter. Azonban a Lightning nem tud sokat Healelni, ahogyan a Corruption sem tud sokáig dps-elni. Azt hiszem ez PvP-ben is Fair.
PvP : A fő gond a Sorcererrel PvP-n az, hogy ha a karakter minden aspektusát kiakarjuk használni, értem ezalatt Heal-Dps-CC-Support akkor nagyon gyorsan OOM (Out of Mana) lesz, kb 30sec után. Kár érte mert a Dps és a CC kombó valami eszméletlen erős. Itt is áll, hogy erősebb gearben majd ez is javulni fog.
Madness : (közös fa) a kedvenc talent fám, nagyon jól megtervezett mind a Sorcerer, mind pedig az Assassinok részére. Ez a legjobb a szintezésre, itt soha nem fogy ki a manám, de dps-be nem tudom hogy teljesít a fő ágakkal szemben. PvP-ben már kevésbé használható, területre ható skillekből könnyen kiállnaka játékosok és ami dotokat felrak az nem elég ahhoz, hogy érdemleges dps-t csináljak. Egyértelműen a Lightning az ideálisabb pvp-re.
Lightning : Kapsz egy jó Lightning dam csomagot. A Thundering Blast mellett 10seccenként megy affliction burst ami egy erős Force Lightningot eredményez, ezt fenntartva hihetetlen jó dps-t lehet csinálni. Madness és Lightning kb azonos erősségű pvp-ben, mindkettőnek van előnye és hátránya a másikkal szemben. Madnessnek ott a Death Field ami életerőt szív el és dotokat pakol fel, ami nagyobb sebzést eredményez, viszont Lightningnak sokkal pontosabb támadásai vannak és nagyobb sebzéseket lehet okozni single targeten, de itt a cc-k nem instantok, míg Madnessen azok.
Összességében PvE jobb szerintem a Lightning. Madnessen jobb a burst damage, de nem bírná manával Operationokat, és Lightning-et erősíti buffokkal a raid és vica versa.
Corruption : Messze a legerősebb gyógyítok jelenleg a játékban. Ennek fő oka, hogy egyszerre tud fenntartani tankon HoT-ot, Shieldet és Innervatet, mindezt jó manafogyasztás mellett. Ezek mellett képes AOE healre is ha szükséges. A különbség a többi healerrel szemben azaz, hogy a többi healer gyorsan felemészti a Force-t/Energy-t/Heat-et vagy amit használ és mellé még cd-kre is figyelniük kell. BH heat ugye túlmelegedhet ami cd-re vág mindent egy darabig, IA pedig energyből dolgozik, ami fixen regenerálódik, ezzel szemben Corruptionnak mana (Force) pool-ja van, amire oda tud figyelni és növelheti a regen hatékonyságát is. Ő viszont lehet OOM, míg a másik 2 class értelemszerűen nem tud kifogyni soha.
Most akkor döntse el mindenki maga, hogy mi a jobb : )
A cikkvégén még felsorol néhány talentet, azt már nem fordítom le, inkább nézzétek meg hozzá a suffni kalkulátort. -> Kalkulátor <- vagy a talent fákat Leakből -> itt <-
Egy lvl50-es IA beszámolónak is örülnék :D
VálaszTörlésez jól hangzik
VálaszTörléskicsit aggódok a consular miatt (ez a tükörkasztja az si nek asszem)
én lehetőleg egy sealth et használó meele burst dps lennék (wow=rugó)
nem tudom h ha elvileg meglesz a balance akk a sh consular v a sith assasin lesz majd jobb
assasinra is kiváncsi lenék
VálaszTörlésHa a madness ág közel lesz dps-ben a lightning ághoz, akkor igen nehéz lesz döntenem arról, hogy mi legyen a sorcimnak a végleges, raider talentje. A lightning közel áll hozzám, mert WoW-ban a main kari elementál sámán, de a madnesstől sem idegenkedem, mert a fő altom meg egy lock :)
VálaszTörlésBárcsak már megjelenne és dönteni kellene ;)
Avulu - Madness hybrid, ráadásul közös ág, ha megnézed talenteket, kb 50-50%-ban erősít caster és melee ágra, így igazából se pve se pvp-ben nem nyújt kimagasló eredményt, viszont supportra ideális. Írta is, hogy burst dam, rövid távon top dps, de eltelik fél perc és kifogyott manából, pve életképtelen, pvp-ben meg könnyen védhető támadása ha van decurser a csapatban.
VálaszTörlésNévtelen - rossz hír, Assassin WoW combat rogue-ra hajaz, még bc-wotlk elejéről, azaz stealth van ugyan, de nem tartozik alap képességeihez, inkább ütöm hátulról a boss-t típus. Ha kis sunnyogó, hátba támadó, backstab és egyéb-re vágysz akkor jobban jársz szerintem az IA stealthes melee dps-el.
armmen köszi
VálaszTörlésmár csak azt szeretném tudni h a jedi shadow akk mire fog hasonlítani? (imádok sunnyogni hátbatámadni meg ienek.....de ugyanakkor fénykardal szeretnék rohangálni)
és még helyesen írni se tudsz...:D
VálaszTörlésbizony ahogy látom fénykard helyett még az iskola padra kellene koncentrálnia...az "ilyenek" helyes leírása általános iskola 6. osztály
VálaszTörlésmadness pvp-re ( csapat) nekem életképesebbnek tűnik az ezernyi sok instant cc-vel és selfheal képességgel.
VálaszTörlésTiszta afflilock: sok cc, felpakolod az instant dotokat, amik még healelhetnek is, aztán mész LOS-olni.
Lightning meg inkább ilyen elemental shaman, burst-ot nem tudom, hogy gondolta. Lightning fán is látok egy két finomságot, ahol proccollhat egy két dolog, hogy a spelljeid duplán csapódjanak be, meg 2-3sec cast timeos lightning instant legyen <- szerintem ez a burst.
Viszont: ha megnézitek Madness meele része eléggé ráépül a RAZE képességre. Viszont tooltipben lászik RAZE-hez duplapengés fénykard kell.
Akkor sorcerernek aki Madness-re talentel dupla pengét kell hordania?
Aki bétázik megereszthet erről infókat, előre is thx.
á közben elolvastam a talent kitérőt amit írt a srác az eredeti angol cikkben és ott kitér erre kb.
VálaszTörlésVarbaro - igaz, jók a dotok, de ha megnézel pvp videót, itt akár 2 percig is ölhetnek hárman 1 embert, szóval dotok vs direkt támadások swtor esetében egyértelmű, hogy direkt-re érdemes menni. DoT nem lesz fenn olyan sokáig, hogy ölni tudjon vele. Én is imádtam wow Affly lockot, volt egy nekem is csak pvp-re, mindent felpakoltál kb meg is hallt az illető, pláne ha decurse-t kapott, akkor instant 10k hp minusz még wotlk elején :D Persze nerfelték snip :,(
VálaszTörlésmajd lerendezzük egy warzone-ban :D
VálaszTörlés