2011. augusztus 17., szerda

Teszt összefoglaló

Íme egy béta teszter véleménye a játékról 20 nap után, itt-ott új információkat fedezhetünk fel a játék különböző aspektusairól


Kérlek vegyétek figyelembe, hogy ez az én saját véleményem arról, hogy mi jó (és rossz) a játékban.

Eddig 5 karakterrel játszottam és követtem a storyjukat amennyire lehetséges.
Minden küldetést megcsináltam amit találtam és egyet sem dobtam el – kivéve a csoportos küldetéseket, amihez nem találtam csapatot.

Egy lista a karaktereimről és hogy hol tartózkodnak:
  • Sith Inquisitor: Sorcerer - lvl 27 – Nar Shaddaa
  • Sith Warrior: Juggernaut - lvl 22 - Balmorra
  • Jedi Knight: Sentinel - lvl 19 - Taris
  • Smuggler: Gunslinger - lvl 13 - Coruscant
  • Bounty Hunter - lvl 10 - Nal Hutta



Karakter kreálás:

Az emberek ( köztük én is) sokkal „kidolgozottabb” karakter kreálási lehetőségeket szeretnének. De elkezdtem gondolkozni, lehet azért nem tették részletesebbé a fejlesztők, hogy limitálják az adatforgalmat, lehetővé téve, hogy minél több karakter egy helyen tartózkodhasson különösebb lag nélkül. A legnagyobb MMO karakter kreálójának is csak egy testtípusa/mérete van. Ha ez az oka a nem túl választékos karakter kreálónak, akkor nem bánom, mert ez vezethet minden PvP-s ember vágyálmához: nagy harcmezők rengeteg karakterrel, különösebb limitek nélkül.

Viszont sokan örülnének ha több faj lenne a játékban, különös tekintettel az ikonikus fajokra mint például a Wookik vagy Togrutákamit hiányolok az az, hogy megalkothassam a saját kis Ashoka Tano-mat.


Azt kell, hogy mondjam az első csalódások után – megvagyok elégedve a karaktereim kinézetével. Csak 4 féle test típus és egy tucat „fej” van a játékban, de a további cuccokkal kiegészítve mint pl. a haj, make-up, kiborg alkatrészek és stb. egy egészen egyedülálló karaktert hozhatsz létre magadnak.





Felhasználói felület és a Chat ablak

Jelenleg ez a játék leg kidolgozatlanabb része. Se a chat se az UI nem érnek közelébe a mai modern normákhoz, amikhez hozzászokhattunk más MMOkban.

Az UI egyszerűen nem testre szabható:
  • Az alap báromhoz hármat adhatok hozzá: egyet fölé és a képernyő két szélére
  • Az UI aránya se változtatható
  • A quest tracker se minimalizálható és egy jó részét a képernyőnek el is foglalja
  • Az ablakok nem minimalizálhatók és mozgatni se lehet őket
  • A színeket változtatni nem lehet (teszem azt a sötét oldal játékosainak lehet zavaró lesz a kék alapszín)
A Chat:
  • Különös módon a bal felső sarokban található, de ez kedvező a párbeszédek során
  • Amint elhagysz 1 bolygót a chat „történelme” kitörlődik, nem tudom milyen oknál kifolyólag, ha valaki zónázás közben vagy a töltőképen rád ír nem fogod látni
  • Nem lehet átszínezni a chatfüleket
  • Esetenként elég nehéz elolvasni a szöveget mert a chatablak kicsit átlátszó és a szöveg színe egybeolvadhat a hátterével
  • A „say” és „general” csatornák színe megegyező – eléggé rossz vicc lehet egyes esetekben
  • Saját csatornákat/ablakokat nem lehet létrehozni
Nagyon remélem, hogy ez csak egy alap kezdő készlet és, hogy dolgoznak a végső megoldáson, mert nagyon nehéz lenne ezzel a rendszerrel együtt élnem a megjelenés után.



Világ kivitelezés

Pár észrevétel:
  • Időnként a világ élettelen, Coruscant és Nar Shaddaar-on hiányoznak a mozgó neon kiírások – minden statikus
  • Túl sok az álldogáló NPC – nincs elég mozgás
  • Teszem azt a szenátus előtti pláza: hiányzik a sok különböző faj nyüzsgése és az aktivitása
  • Vagy a Jedi templom, teljesen más mint amit amit a „Decieved” előzetesben láthattunk és ennél fogva rossz a kivitelezése a szememben
  • Nem látunk eleget Coruscant-ból, sokkal jobb lenne ha a fenti régiókban mozognának a taxik például
Viszont a világok nagysága miatt nem panaszkodhatunk csak az a pár dolog hiányzik amit feljebb említettem.



Küldetés Kivitelezés

Rövidre fogva: Bámulatos, messze áll a „menny ölj meg 20 akármit és hozd vissza a bundájukat” amit megszokhattunk más MMOkban, a rengeteg vioceoverrel együtt véve a játék egyszerűen magába szippant. Amit legjobban imádok az a saját választás lehetősége – eddig csak fölvehetted és eldobhattad a küldetéseidet, itt befolyásod is van rá. És még egy jó pont, egész eddig csak 2 küldetéssel találkoztam amiket hibák miatt nem lehetett befejezni.



Hajó és Űrharc

Az első pillanattól ezért dolgoztam – hogy meglegyen a hajóm az első karakteremmel, nagyon izgatott voltam amint megszereztem, de utána jött a csalódás:
  • Mások nem jöhetnek fel a hajód fedélzetére és amint csapatostul szeretnél átmenni egy másik bolygóra jönnek a problémák
  • Ha ugyan olyan hajóval rendelkező ember tart veled, néha nem tudsz följutni a hajódra – jelenleg az egyetlen megoldás, hogy kilépsz a partyból és a következő bolygón újra összeszedsz mindenkit
  • A hajódat nem szabhatod testre,nem adhatsz neki nevet és mindenkié ugyan úgy néz ki
  • Az űrharcról pedig annyit, hogy nem az amit szerettem volna látni, biztosan sokan így vannak vele, de egy egész jó kis minigame lett, megtörheti a monoton „csak küldetéseket csinálok” érzést.
A felszerelést érdemes fejleszteni idő közben, az első küldetés után nagyon nehézzé válik majd és fejlesztés nélkül szinte nem lehet átmenni rajtuk (többség szerint, persze voltak kivételek)



Szakmák és Tárgyfejlesztés

A szakmákat nézve – először hezitáltam, de most már biztosra állíthatom, hogy mindenkinek tetszeni fog
Hogy elkezdhesd először szükséged lesz az első társadra akivel lvl 10-en találkozol, utána pedig
elkel utaznod a fővárosodba.

Pár jellemző:
  • „critical succes”-re van esélyed craftolás során ami 1 extra slot-ot ad a cuccaidhoz
  • A slotokba módosítások helyezhetők
  • Ezen felül létezik a „reverse engineering” is amivel a legyártott tárgyaidat visszaalakíthatod kék vagy lila tervrajzokká
  • És végül fölfedeztem, hogy egy zöld tárgyat kék módosításokkal kék tárggyá lehet alakítani
  • Ennél több részletbe nem szeretnék belemenni.
Viszont a gyűjtögetés már nem sikerült ennyire jól a tervezőknek.
Mindig ugyan azon a helyen találhatók meg, lemerem fogadni, hogy a játék kijövetele után sok BOT-al fogunk találkozni akik farmolják majd őket.

Összegzés képen:
  • Gyűjtögetés: lehetne jobb
  • Szakmák: pár MMO óta először érzem azt, hogy megint van értelme a dolognak.


Light and Dark – A döntéseid

Amit biztosra mondhatok:
  • Befolyásolja a társaiddal való kapcsolatodat
  • Bizonyos szintű Light/Dark pontokra van szükséged a felszerelésekhez
  • Ez minden lenne? Nem tudom – ennél a pontnál többször végig kellene vinni a játékot ugyan azzal a karakterrel és másképpen választani bizonyos helyeken, hogy elmondhassam van e hatása a játékvilágra
  • Minden esetre nem mindig az a legjobb választás, hogy megölsz valakit Sith-ként


Társak

A társainkról nem mondhatok sokat csak azt, hogy megvan a saját véleményük a galaxisról és a cselekedeteinkről, időnként megszólalnak a párbeszédeink során.
Még sok mindent nem láttam/nem tapasztaltam és nem akarok elhamarkodottan ítélni, csak annyit mondhatok, hogy eddig tetszenek.



Összegzés

Nagyon megtetszett a játék – még így befejezetlenül is. Már most is nagyszerű pillanatokat szerzett nekem (pl .Flashpointokban való szerepjáték) és hiányozni fog a játék amint véget ér ez a tesztfázis.

Egyidejűleg szeretném kifejteni a véleményemet másik szemszögből is:
  • BioWare mindenféle képen csak teljesen kész állapotában kellene, hogy közzétegye a játékot, jelenleg a sok bugal (pl. Nar Shaddaa-n) elég rossz ötlet lenne
  • Sosem kapsz még 1 esélyt az első benyomásra, de egy kis finomhangolással, pár dolog hozzáadásával és az UI újratervezésével biztos vagyok benne, hogy SW:tOR sikeres lesz
Lehet, hogy nem lesz képes WoW-ot helyettesíteni mint a legnagyobb MMO-t, de a helyes munkával kasszasikerré válhat

Az erő legyen veletek!

12 megjegyzés:

  1. Elég korrekt összefoglaló 20 napnyi teszt után. Ahogy olvastam a srác "öregmotoros a szakmában", oda figyel apróságokra, és próbál megismerni mindent. Amit leírt abban 2 rész nem tetszik.
    1, UI: gondolom ezzel sokan egyetérteni hogy a nem testre szabható UI az sokat ront a játék élvezetén.
    2, A zürhajózás. Nem várok tul sokat. Minimum egy SWG:JtLS szintű repülést :)

    VálaszTörlés
  2. 1. Azt hiszem az új patchel javították ezeket, jobban testre szabható az UI.
    2. Freespace szerűséggel én is kiegyeznék :D

    VálaszTörlés
  3. Jó cikk, köszi.

    Kiegbe fognak fejleszteni az űrgenyózáson, ezt nagyjából meg is ígérték. Valamivel el kell adni a kiegeket is.. :)

    Azt meg kétlem, hogy így hagyják az UI-t, én naív módon okosabbnak hiszem őket.

    VálaszTörlés
  4. 2. Az első kieg után lehet sírni, hogy nem kaptátok meg. :P
    Sokat akar a szarka, de nem bírja a szarkaláb :P

    Az írás pedig tényleg jó lett, köszönöm.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem tök 8, hogy néz ki, egyik patchel engedélyezik addonokat(megjelenésnél még nem lesz benne), onnantól kezdve boldog-boldogtalan csinálja freeware progikat hozzá, amik közt 100, hogy lesz olyan amivel szabadon formálhatod UI-dat.

    VálaszTörlés
  6. Teljesen testre szabható lesz az UI mire kijön a játék ebben biztos vagyok:D Mivel a Warhammeres fiúk is dolgoznak rajta ott meg mindent lehetett állítani.

    VálaszTörlés
  7. Logikus, nem? Kaptak munkát egy nagyobb cégnél egy nagyobb projektben, tehát ők mondják meg, hogy mi milyen legyen... :D

    Na szóval nem, nem azért lesz testreszabható, mert "a Warhammeres fiúk is dolgoznak rajta", hanem mert a teszterek általános véleménye az, hogy jobb lesz testreszabhatóan.

    Az jogos, hogy ha már úgyis muszáj lesz testreszabhatóvá tenni, akkor érdemes ezt már kiadásra megbarkácsolni. Well, reméljük, ők is így látják.

    VálaszTörlés
  8. Felesleges ez az egész űrcsata meg űrhajózás, egy rövid kis átvezető intró azt kész. Személy szerint nem hiányolnám ha kivennék. Sőt! :)

    VálaszTörlés
  9. Na ja, de sokan meg igénylik, és miattuk muszáj lesz fejleszteni. Alapból engem sem érdekel, de ki tudja, lehet, hogy ha megcsinálják fasza összetettre, nekünk is tetszeni fog.

    VálaszTörlés
  10. Rakják össze egy SW-BF szintűre, kis pályák, ideális pvp-re, lődd szét az ellen cirkálóját, vagy szállj le a hangárba és próbáld belülről tönkretenni, esetleg ha csapatszállítót sikerül eljuttatni ellen hangárjába akkor az egy ideális spawn point a csapatodnak, védekezhetsz, támadhatsz vadászokkal, de még a corvetteken lévő ágyúkat is használhatod :) BF-ben nagyon eltalálták ezt az űrcsatát, igaz elég primitív lett az irányítás, de nem is kell ennél több, nem igaz?

    VálaszTörlés
  11. 2011ben nem lehet olyan mmoval kijönni, aminek nem moddolható az ui-ja. hogy a bétában nem az, az egy dolog. most még a játék azon szakaszában vannak, hogy a játékot fejlesztik, és nem az ui-t. deal with it, ahogy a francia mondja.

    VálaszTörlés