2011. október 11., kedd

Kis Q&A

 Kicsit öszetetteb kérdésekre a válaszok, thx Jonnykának és Cainnak.





hogy zajlik a találat megállapításának mechanizmusa fizikai (fénykasza, pisztoly, puska, rakéta, lángszóró) és nem-fizikai (azaz pl. force alapú) forrásból származó támadás esetén?
Minden fajta támadáshoz van egy saját találat %. Tehát van pl. Tech accuracy, vagy ranged accuracy, force accuracy, stb. Ez elég átlátható, egyértelmű dolog, karakter képernyőn le van írva frankón.

találat esetén mi határozza meg a sebzést, és a védekező fél ezt hogyan tudja csökkenteni (mitigate)?
Fegyver alapú támadásokra (tehát melee és ranged) nyilván az alap sebzést a fegyver adja. Erre jön rá az, hogy az adott spell mit művel az alap sebzéseddel. Például ezmegez a spell sebez 150% melee-t, stb. A main statod növeli ezt a sebzést (is, mint minden más sebzésedet), tehát pl. a maraudernél a strength növelni fogja az alap melee damage-edet. Továbbá ez a dolog növelhető még egy módon, méghozzá ha az adott accuracy-d (fegyver alapú támadásoknál a melee accuracy) meghaladja a 100%-ot, akkor ahány %-al meghaladja, annyi % armort nem veszel figyelembe támadásnál. Alapvetően az accuracy értékek 90% körül vannak minden kasztnál, ez nyilván növelhető pl. gearrel, vagy talenttel, stb. PVP-ben értelemszerűen kurvajó dolog a 100% feletti accu.
Védelem a klasszikus 2 féle módon van, azaz armorral redukálsz x%-ot a sebzésből, illetve ha tank kaszt vagy, akkor van valamennyi % block chance-ed, ez értelemszerűen nullázza a bekapott sebzést, ha összejön. Absorbról, vagy hasonló dologról nem tudok.

milyen esetekben van kritikus sebzés (ha van egyáltalán), és ez mekkora a normál sebzéshez képest? ennek mértékét is lehet növelni, vagy csak a valószínűségét? csökkenteni lehet-e a beérkező kritikus sebzés mértékét?
Van természetesen, minden critelhet, dotok is. A fent említett módon minden támadás típusra van egy bizonyos critical % -od, tehát pl. melee critical chance, vagy tech critical chance, stb. Ez pl. a mercenary-mmal olyan 30% körül mozgott nagy szinten mind rangedre, mind techre (mercnek ez a 2 féle támadása van). Healing spellek beleesnek a tech, illetve force kategóriába, nyilván a kaszttól függően, tehát healingre nincs külön kategória. Alapból 150% a crit damage, ez növelhető gearből, illetve talentből. Főleg egyes spellekre jellemző a talentes növelés, tehát pl "Increases Force Lighting, and Shock critical damage by 50%". Most csak mondtam valamit, de ilyesmiket el lehet képzelni. Általában ez a dps talent fák utolsó előtti sorában van, 3-4 spellre ad +crit sebzést. Alterre leakeltem pár talent fát, nézd át. Természetesen maga a crit chance is ugyanígy növelhető gearből is, meg talentből is.
Crit sebzés csökkentésére is van egy stat, de most fejből nem vágom, micsoda. Hasonlóan működik, mint a többi dolog.

Itt megemlíteném a PVP statot. Ez az expertise rating, és nyilván a pvp gear adja, semmi más. Ez globálisan növeli a pvp sebzésed, crit chance-ed, meg talán a pvp-ben bekapott sebzés mértékét is csökkenti. Pontosan meg kellene néznie valakinek, de nagyjából ez a szitu.

vannak-e egyéb plusz sebzést okozó tényezők, mint double attack, double spell, flurry, stb?
Sajnos nincs ilyesmi, pedig sokat dobna. Gondolok itt olyanra, hogy pl. +10 fire damage, és ég a kard, stb. Semmi ilyesmi. Double attack, és hasonlók sincsenek. Olyan talentek vannak, hogy pl. nullázza egy adott spell cd-jét egy bizonyos proc, meg ilyesmik.

procok mikor sülhetnek ki? direkt találat esetén, vagy járulékos effekt, vagy akár egy proc (másik, vagy ugyanaz) is kiválthatja-e őket?
Én csak olyannal találkoztam, ami egy konkrét spell konkrét találata esetén jön be. Ezek a procok nekem elég lefixált dolognak tünnek, nehéz velük játszani. Alapvetően pl. ha annih-os mara vagy, akkor kb. mindegy mit csinálsz, lesz bleed effect az ellenfeleden. Olyan pl. van, hogy a marának minden critikusat sebző bleed dotja healeli 1%-al. De ez is egy totál lefixált dolog.

ha mindkét kézben fegyver van, mindkettőre külön számol találatot, és sebzést, vagy egyként kezeli őket?
Találat az a fent említett módon fix, tehát pl. melee accuracy. Sebzés meg egyszerűen annyi, hogy az offhand damage 10%-a a normál damage-nek (gyakorlatilag egy vicc, konvergál a 0-hoz). Ez növelhető talentből a maránál, mercnél nem, gunslingernél nem tudom (nem hiszem). Mercnél meg gunslingernél azért nem, mert ugye az ellentétes oldalon lévő "testvér" AC-k nem is dual wieldeznek, így nem férne bele egy olyan talent, ami dual wield sebzést növel. Mara / sentinel mivel ugyanolyan fegyverrel nyomják, ott ez működik.

ha a támadásnak debuff komponense is van, az csak találat esetén aktiválódik a célponton?
Aha, úgy mint a proc. Általában (inkább mindig) a debuff egy megadott spellre vonatkozik, mert gear nem ad random debuffot. A talentek (illetve maguk a spellek) adnak, de azok meg nyilván hozzá vannak kötve egy adott spellhez. Pl. Shock has 50% chance to slow the target by 40%, stb. stb.

ha a karakter meghal, az általa felpakolt buffok és debuffok is leesnek? a dotok és a hotok is?
Leesik minden, igen. Karakterről is, és a kompanionjáról is.

milyen cc effektek (mez, stun, stifle, snare, root) vannak, és megtörheti vagy biztosan megtöri-e őket egy beérkező sebzés? ebből a szempontból egy dot egy alkalommal történő sebzésnek számít, vagy minden tickre külön dob, hogy megtörte-e a cc-t? kisülő proc megtörheti-e a cc-t?
Lassítások, illetve snare-ek, ezeket nem töri meg semmi. Stunokból vannak rövidebb fajták, amiket nem tör meg sebzés, meg hosszabbak, amiket igen. Tulajdonképpen nagyjából ennyi. Hirtelen nem jut eszembe olyan cc, ami ne férne bele a "lefogom", "stunolom", "lassítom" kategóriákba. Stunokra példa: mercnek van 2 fajta. Egyik 4 sec stun, nem töri meg a sebzés, másik pve-ben 60 sec, pvp-ben 8 sec stun, és megtöri a sebzés. Dot az bizony az első ticknél töri a stunt, mindenféleképpen.

cc alatt álló ellenfelet sebez-e az ae?
Sebzi, és ha stunról beszélünk, le is szedi róla.

a terület alapú abilityk külön vannak bontva point blank és group célpontú spellekre? (a pb minden ellenfélre hat, aki a hatóterületn bellül volt, a group pedig a group azon tagjaira, akik a területen bellül voltak)
Van mind2 fajta, igen. BHnál pl. van a "ragadós rakéta", amit egy targetre lősz, majd rajta felrobban, és a körülötte állókat is sebzi. A death from above (amikor felrepül, és darál a földre) az területre kasztolós (tehát a karikát pakolod le az ellenfelek lába alá).

futás közben elvileg mindent lehet, csak healelni nem, igaz?
Ez nem így van külön szedve. Egyszerűen arról van szó, hogy a spellek elég nagy százaléka instant castos, tehát futás közben lőhető, ami meg casting time-os, vagy channellinges, az nyilván csak állva megy. Igen, a legtöbb healing spell casting time-os, ezért állva nyomod, és a legtöbb támadó spell meg instant, de persze vannak kivételek.

interruptolni lehet-e egy castolót?
Lehet, igen, de mivel igenkevés a casting time-os / channgellinges spell, annyira nem releváns dolog. Én pl. BH-val úgy voltam 10-ből 10-szer damage első warzone-okban, hogy egy darab casting time-os spellt nem toltam el, tehát ellenem pl. teljesen értelmetlen lett volna az interrupt. PvE-ben talán lesz ennek értelme, ha rendesen felturbózzák a flashpoint/operation bossokat. PvP-ben perpill elég fölösleges, ha már nagyon kussoltatni akarsz, bestunolod az illetőt.

van-e olyan, hogy egy képesség besül (fizzle)?
Nincsen.

lehet-e logba irányítani a chat ablakban megjeleníthető (és ott nem emgjeelníthető, pl a képernyő közepén megjelenő) üzeneteket?
Nem, ez a része a játéknak még elég.. hiányos érzést kelt. Konkrétan az előző verzióban még combat log sem volt.

offhand fegyver találata is triggerelhet-e a proc-t (már amennyiben külön számol találatot offhand fegyverre is), illetve, hogy a procoknak százalékos esélyük van-e kisülni (pl. 10%), vagy pedig egy két kisülés közt eltelt átlagos idővel (10s) jellemzik őket?
Aha, az offhand fegyver az külön találati esély. Mindkét általad leírt módszert jellemző, néha keverve is. Tehát olyan is van, hogy "x% chance to ...", olyan is van, hogy "this can occur every x seconds", meg olyan is, hogy "x% chance to ...., this can occur every x seconds".

2 megjegyzés:

  1. armen: hírezd ki nyugodtan a http://kocsog.eu/swtor/upload/ -t is

    VálaszTörlés
  2. Ok, megtettem. Kár érted, mindegy 2 hónap múlva újra tolod + béta hétvégékre még van esély.

    VálaszTörlés