2011. május 7., szombat

Codex

Ebben a témában a játék belső adatbázisáról esik szó, a Codex-ről. Akik játszottak már Bioware játékokkal azoknak nem újdonság, MassEffect-ben és a DragonAge-ben is van hasonló rendszer. Viszont itt jutalmakat is kaphatunk egyes Codex elemek teljesítésével, ez viszont már WoW Achievement rendszerére emlékeztet. Ez persze nem új, bétások már tavaly kiszivárogtatták a Codex rendszert, erről már mi is említést tettünk egy korábbi cikkünkben. Nézzük akkor miről is szól ez a rendszer és miért lett bevezetve.


A játékosok többsége csak végig szalad mindenen és nem veszi a fáradságot, hogy megismerje a világot. Ezen segítenek a fejlesztők azzal, hogy szinte mindenről kapunk majd egy leírást, amit úgy élesíthetünk ha kontaktusba kerülünk az adott helyszínnel, tárgyal, fajjal......Adott egy világ, ami sok generációhoz eljutott és számtalan rajongója van, ezért felállítottak egy csapatot aki az Öreg Köztársaság történelmét folyamatosan tovább gazdagítja. Ez a Codex rendszer segít abban, hogy jobban megértsük a StarWars univerzumát és belelássunk a részletekbe a játék folyamán.


A Codex Születése

Amikor a fejlesztők akadályba ütköztek az Old Republic kapcsán, akkor más Bioware játékoknál keresték a megoldást. Ezért is van az, hogy sok hasonlóságot fogunk felfedezni majd a Codex kapcsán a DragonAge és a MassEffect rendszerével. Lényegében az egész akkori Univerzum bemutatása a cél, hogy sok kis apró darabból végül egy nagy egész szülessen. Nem csak a megölt lényekről kapunk majd leírást, hanem a növényekről, helyszínekről, fontosabb karakterekről és minden egyébről. Az, hogy ez mennyi munka? Becsléseik szerint közel 120.000 szónál járnak, összehasonlításként egy átlagos StarWars regény 100.000 szavas.


 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxKQxqt1ZVRRBockargCnOkHIwQ9HsbYYuGglc82xOqaZnD9DK-qfulpMBq3DNRYjXoPbSCgPDTyaf6xHfo-vdvynRr2TkknQ2AahGH4HTBIFQKRohJ8hvSjdqK11ORDP-vWOk-en-8gI/s640/5748-1020x700.fup3.jpg


 A Felfedezés Mechanikája

Azt szeretnék, hogy a játékosok ne csak az ölésért és a questelésért játszanak, hanem más játékmódok is lekössék őket. Ezért a fejlesztők a felfedezést apró jutalmakkal és újabb célkitűzésekkel próbálják érdekessé tenni.

Az alapkoncepció az, hogy a kisebb dolgok automatikusan elérhetőek a Codex-ből, de ahhoz, hogy mélyebb betekintést nyerhessen a játékos, bizony le kell lépnie a járt ösvényről és fel kell fedeznie az univerzumot. Ezek a Codex bejegyzések számtalan helyen fellelhetőek a világban, akár szörny ölés közben, vagy egy eltemetett sírkamrában, esetleg a könyvtárakat bújva Lore update után.

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhxlfIlOxTWlT3yWSZcibppZUlhqDNWVrX_6gaaSLSuWIXzAV6u_xXacZrfEsiHH7zN3d-Rikzem7_hUyzEI_HywWIOg5VF-X2pIZk5uxt3N-5k-L7ZeO7J8dBJ9cFxKeTs7kWcEhcbdss/s640/5747-1020x700.fup2.jpg

A Datacron Kihívás

Ez nem jelenti azt, hogy bizonyos bejegyzésekért nem kell majd megdolgozni. Épp ellenkezőleg, azt szeretnék, hogy néhány Codex bejegyzés igazi kihívást jelentsen. Ezek lesznek a Datacron-ok. Általában nehezen hozzáférhető helyeken vannak elrejtve, de érdemes megszerezni őket, mert valamelyik statunkat véglegesen megnövelhetik. Fellelhetőségükről a Codexben is olvashatunk, így ha mást nem is, de azt tudjuk majd, hogy merre induljunk a felkutatásukért. Ezeket minden karakter csak egyszer szedheti össze, hiszen végleges stat növekedést eredményez.    

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjTLz7YB6UviCXrbn1xtERe_pAUzPANjhcK9hcljJcSIKNB3LBU6O2vQjBroTv2q85gGMZfcAo52KFwb316lMFpsA0xYSVShxh6A5PSjJrnDAVg1XVgsJhoC0Q7G-0nEyyV4kAsLBnrbRI/

Míg a hagyományos Codex bejegyzésekhez elég csak tiszteletünket tenni az adott területen, élőlénynél, Npc-nél, addig a Datacronok komoly kihívást jelentenek majd. Lesz olyan amit már messziről kiszúrhat az ember egy kitüremkedésen de ahhoz, hogy elérje bizony komoly leleményesség szükségeltetik majd.


Végezetűl

Összességében tehát a Codex egy amolyan belső adatbázis a világról, kis achievement rendszerrel vegyítve. A játékosok folyamatosan bővíthetik a tudásukat és kis szerencsével Datacron-okra is bukkanhatnak, felfedezés közben. Ezzel biztosítanak egy afféle mini-játékot, amivel még érdekesebbé teszik a játékot, és persze ne feledkezzünk meg a megszerezhető jutalmakról sem. Magát a rendszert könnyen bővíthetővé tervezték, így a későbbi tartalmakkal és kiegészítőkkel a Codex is bővülni fog. 

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj3NU9t0QKe8QLihAV4jUNMnUebmT0Lf8e9Y5N4iNn792Pyn393Ep0eGlVJHUdupw4UCvHwFl4yzSqZbd3nOV_E4fHjv-rQgOrXfMesLBtx6ytrJQ5hgRA9MPQVn-GNZ81nnrMaPTb2CdU/s640/5746-1020x700.fup1.jpg

1 megjegyzés:

  1. A kódex acsi renszer nem a wowból származik

    Az SWG megjelenésekor már volt. 2003 áprilisában én már "Hero of Tatooin" voltam....

    Szóval szigorúan StarWars úgy a titulusok és rankok gyűlyteménye amit a többiek koppintottak...

    VálaszTörlés