2011. június 4., szombat

Béta morzsák (Első rész)

Elég sok késéssel, de elkészültem a Q&A 4. részének fordításával, és néhány kérdéssel a Q&A 5-ből is. Tudom, hogy az 5-6-ot is ma estére ígértem, de sajnos kevesebb időm volt ma, mint terveztem. Holnap délutánig mindenképp befejezem azt is.

K: Ha már volt lehetőséged kipróbálni a Space Combat-ot, elmondanád milyen volt? Nem fura egy MMO-ban?
V: A Space Combat egy mini játék. Sokféleképpen játszottam vele. Egyszer beleütköztem egy bug-ba, ami miatt a BH-m egy űrállomáson ragadt (szó szerint csak ott állt, lol). Szerintem jól beleillik a ToR-ba. Fejlesztheted a hajódat a vendorokon keresztül. Az első ilyen vendor Kaas-on vagy Balmorra-n van. Nem emlékszem melyik.

K: Van valami szórakozási lehetőség a kantinokban?
V: Nincs.

K: Mennyire lassú/gyors és könnyű/nehéz egy crafting skill-t fejleszteni?
V: Szerintem elég optimális. Lassan is mehet, ha nem küldöd ki a társakat elégszer gyűjtögetni. Ha magad indulsz gyűjtögetni, akkor elég gyorsan haladhatsz vele.

K: Ha craftolt geart akar valaki, akkor lehetőség van arra, hogy az adott szintre jó cuccokat csináljon, vagy csak néhány szinttel kisebbeket lehet csinálni?
V: Én nagyon sok cuccot használtam amit Synthweaving-el csináltam. Kisebb szintűek voltak, mint az én adott szintem, de így is jó volt. Ha nem figyelsz a gathering/crafting fejlődésére, akkor persze nem lesz optimális az így készített tárgyak használata. Jó dolog viszont, hogy szét lehet szedni a tárgyakat amit csináltál, így visszanyerhető néhány anyag belőlük.

K: A kezdőhelyek, fővárosok és Nar Shadda nyilván nem, de a többi hely lehetőséget ad nyílt PVP-re?
V: A teszten minden bolygón lehet WorldPVP-zni. Még nem korlátoztak le semmit. Bárki megtámadhat, és te is bárkit megtámadhatsz olyan helyen, ahova mindkét frakció mehet. A devek kérték, hogy amíg nincsenek szabályok, addig azért tiszteljük meg a másikat azzal, hogy nem támadjuk csak úgy meg őket.

K: Van bármilyen end-game tartalom a játékban amivel lehet szórakozni?
V: Az egyetlen "end-game" dolog nem is igazán end-game. Vannak world bossok minden bolygón amit csak csoportokban (Ügyes és megfelelű szintű csoportokban) lehet megölni. Ezek epic cuccokat dobnak, még alacsonyabb szinteken is. Max szintre még nincs semmi a játékban.

K: Van valami haszna is a Space Combatnak, vagy inkább csak sima időtöltés, amíg pl. nincs meg a teljes party valahova?
V: Csak egy mini game, a tesztben semmi haszna.

K: Van elég páncél ahhoz, hogy pl. ne minden 20-as szintű PvE karakter ugyanúgy nézzen ki?
V: Elég sok különböző kinézetű van. Pl. a Tython-on van egy 8-as szint ködüli szett, amit ajánlással (?) velehetsz egy vendortól. Ez egy teljesen egyedi szett és a legtöbb eleme 8-10es szintű. Ha pl. megcsinálok egy 8-as szintű küldetést, az felajánlhat jutalomnak egy kesztyűt, egy övet és egy cipőt. Aztán csinálok még néhány küldetést, egy másik jutalma lehet egy kesztyű, egy mellvért (nem tudom, hogy nevezzem :D) és egy cipő. A cipő és a kesztyű ebben az esetben teljesen máshogy nézett ki, mint az előzőben. Ez végig így lesz a szintezés során. Nagyon sok olyan szett van, amivel egyedivé teheted a karakteredet.

K: A craftolás mennyira jól van balance-olva? Például a craftolt cuccok mennyire jók a lootolthoz képest?
V: A heroic és a flashpoint lootok jobbak mint a craftolt páncél. Van néhány prototípus (epic) amit craftollással szerezhetsz meg, azok még jobbak. Olyan 70/30-at mondanék a lootolt dolgok javára.

K: Mennyi ideig tart a társunk számára, hogy megcsinálon egy crafting küldetést?
V: Az elején a gyűjtögetős küldetések kb. 5 perc, de ez emelkedik majd. A leghosszabb eddig 22 perc volt, és még csak 170/400nál tartok. A kraftolós küldetések 2 perc/tárgy-tól indulnak, és szerintem ez is növekszik, ahogy változik a tárgyak minősége.

K: Már láttuk, hogy a tárgyak fejleszthetőek. Hogy működnek ezek a fejlesztések, és ha egy másikat akarunk alkalmazni, el lehet-e távolítani a korábbit?
V: Az upgrade-ekhez craftinggal, küldetések jutalmaként és lootolással jutsz hozzá. Ha lecseréled őket egy másikkal, akkor végük. Nem jelennek meg újra az invectory-ban.

K: Láttam egy leak videóban, hogy a játékos rányomott az egyik képességre, azután véletlenül lehúzta a hotbarról, majd újra vissza kellett neki rakni.
V: Lehet a bar-okat lockolni. A tesztben még vannak bugok, melyek miatt néha akkor is lehúzhatod őket, ha lockolva van. Ez valószínűleg a következő frissítésben javítva lesz.

K: A videókban láttam, hogy a beállítások között nem szerepelt a billentyűzet és az egér beállítások. Tervezi a BW beletenni ezt az opciót, vagy nem lesz lehetőség megváltoztatni az irányítást?
V: A következő frissítésben már benne lesznek.

K: Tervezed, hogy megveszed a játékot és fizeted a havidíjat még azután is, hogy ennyit játszottál a teszt során? Ha igen, miért?
V: Igen. A köztársaság oldalán akarok játszani. Ezért is játszottam végig a teszt során SI-vel, nem akartam elrontani a sztorit. Elég jó bepillantást nyerhettem a játékba, ami sokat segít majd. Tudom, hogy sikeres lesz a játék, és nagyon szórakoztató.

K: Minden fő bolygó (nem a kezdők), kivéve Coruscant elérhető lesz minden class és mindkét frakció számára? Ha nem, el tudnád mondani melyek ezek, és milyen korlátozások lesznek?
V: Úgy tűnik, hogy minden bolygó elérhető lesz mindenki számára.

K: Van olyan hely, ahol a játékosok összegyűlnek ha nem csinálnak semmit, vagy nincsenek a gépnél?
V: Szerintem a fővárosok ilyenek, de ilyen kis létszámmal, mint a teszt során volt, nem igazán alakultak ki olyan helyek, ahol sokan lehettek volna. Ez a gyülekezés általában csak max. szinten szokott történni, és a tesztben sajnos nem sok ilyen volt.

K: Arra lennék kíváncsi, hogy a Consular-ral lehetek-e "battlemage" (olyan mágus, aki tud melee dmg-t is), főleg magas szinten.
V: Nem igazán.

K: Sok videóban úgy tűnt, hogy a játékban "auto-facing" van, igaz ez?
V: Igen, igaz. Nincs ugrálás melee harc során a játékban. Ennek egyébként örülök. Ki nem állhatom az olyan **** játékosokat, akik körbe-körbe ugrálnak.

K: Hány datacron-t találtál? Mennyire nehéz megszerezni őket, és milyen statokat növelnek?
V: Kb. 24/31 lett meg. Volt néhány, amit elég nehéz volt megszerezni. Az alap statokat növelik, mint pl. akaraterő, erő, stb. Vannak olyan datacron-ok is, amiknek nincs funkciója.

K: Azt mondtad, hogy mindenki PvP szerveren játszott. Ki lehetett próbálni a Warzone-okat? Milyen hosszú volt egy-egy meccs, és mennyire volt szórakoztató?
V: A lagg szörnyű volt, szóval a játékidő elég hosszú volt. Elég szórakoztató volt.

K: Hogy írnád le a játékstílusodat? Az eddigiekből úgy tűnt, hogy eddig eléggé az endgame-re fókuszáltál.
V: Hardcore PvE-s vagyok, a PvP csak másodlagos dolog. Legtöbbször csak az endgame PvE-ért játszok.

K: Megvan a Star Wars feeling a játék során, vagy inkább csak MMO?
V: Mindkettő?

K: Volt olyan terület, ahol volt nyílt PvP?
V: Nem.

K: Románc csak a társakkal lehetséges?
V: Egy csaj akit "ágyba vittem" NPC volt, nem a társam.

K: Minden erő-használó karakternek lesz tanítványa?
V: Nem tudom, nem játszottam mindegyikkel.

K: Hogy működnek a fénykarddal kapcsolatos dolgok?
V: Csak küldetés jutalomként, vagy lootként szerezhetsz fénykardot. Eddig nem találkoztam olyannal, hogy craftolni lehetett volna. A színkristályoknak is vannak statjai. Ahogy eddig láttam, a statok nem színhez kötöttek, tehát ha megvannak a feltételek hozzá, akkor használhatsz bármilyen kristályt.

K: Tudom, hogy beszéltünk már a kutatási rendszerről, de tudnád részletezni egy kicsit, hogyan is működik ez?
V: Csak ezeket a szakmákat próbáltam ki: Artiface, Scavenging, Synthweave, Treasure Hunting, Diplomacy.

K: Vannak olyan játszható fajok, amiket eddig nem jelentettek be?
V: Én az alapján választok fajt, hogy melyik a leghasznosabb számomra. Zabrak SI-vel játszottam, mert erre a sztorira voltam kíváncsi, nem nem a tulajdonságok vagy bármi más alapján.

K: A 2 kedvenc bolygóm a Nar Shaddaa és a Hoth. Milyen szinten elérhetőek ezek, és milyen nagyok? Mennyi időt töltenek a játékosok ezeken a bolygókon és mit fognak csinálni? Szocializálódni, csak küldetéseket csinálni, vagy PvP-zni?
V: SI-ként ilyen sorrendben haladtam: Korriban, Dromund Kaas, Balmorra, utána Nar Shadda. Nar Shadda-ra kb. 22-es szinten mentem (az ideális azt hiszem 20). Nar Shadda elég nagy, de olyan mint Coruscant. Egy városbolygó. Vannak szektorok amik között lehet utazgatni. A küldetések olyanok mint bármelyik másik bolygón, emellett itt van az első alkalom, hogy találkozol a másik frakcióval. Itt már van lehetőség world PvP-re. Hoth 35-40 körüli. Ezt gyorsan ledaráltam, nem sok maradt meg belőle.

7 megjegyzés:

  1. ez az autofacing eléggé zavaró...

    gyakorlatilag megöli a pvp-t.

    VálaszTörlés
  2. így van, a pvp szar, nem is kell megvenned a játékot. :)

    VálaszTörlés
  3. Nana, jonny, másoknak is lehet véleménye.. :) Én se tudom milyen lesz, remélem nem rontják el..

    VálaszTörlés
  4. Nekem is furán hangzik egy kicsit az autofacing. De majd kiderül milyen lesz...

    VálaszTörlés
  5. Castereknél lesz érdekes, mert ugye ha mögé jutottál más MMO-ban, akkor megszakadt a castolása, ezt most nem leheteljátszani, viszont egyik cikkben írták, hogy ha fal mögé mész akkor NoT LOS szakítja castot. Lesz mit megszokni :)

    VálaszTörlés
  6. jonnynak szeretettel:
    az oldalon, ahol van a Q&A eredeti szövege, ott is tárgyalják ezt, és bétások azt mondták feltehetőleg az autofacing csak NPC-k (mobok) ellen van PVE-ben, PvP-ben nincs.

    VálaszTörlés
  7. Remélem igazad van, nagyon elrontaná pvp-t ha targetre mozogna a karaktered....

    VálaszTörlés