2011. november 24., csütörtök

Aki minden nőt meg akar.. és meg is fog.

A minap indított rovatunk máris elérkezett a második részéhez, ezúttal Jonnyka élménybeszámolóját olvashatjátok! Köszönjük meg neki!

„I love assassinating assassins. They always look so surprised.” – Imperial Agent, Nar Shadaa.

Ezen cikk témája az Imperial Agent, azon belül is az operative AC, illetve az operative healing. Általánosságban az IA a smuggler birodalmi megfelelője, az operative pedig a scoundrel „párja”. Role-t tekintve lehet belőle stealth-es melee / ranged dps (inkább melee), illetve healer. Én utóbbi mellett döntöttem.


Első 10 szinten (AC váltás előtt) megismerkedtem az IA kaszt alapvető mozdulataival, és az új, továbbfejlesztett fedezékrendszerrel. Erről túl sokat nem akarok írni, jól sikerült, gyors, dinamikus lett a harc, használható a cover system. Az alap képességek megyeznek a smugglernél leírtakkal, tehát sebző gránát, stunoló gránát, hasba szuri (ez a tökön rúgás megfelelője), 1-2 nagyobbat durranó lövés, stb. Nem nehéz találni egy jó rotát, lehet gyorsan haladni.

Az első 10 szint behozza továbbá az IA első companionját, Kaliyot. Role-t tekintve félig ranged, félig melee tank, tulajdonképpen egy tank speces powertech. Stílust tekintve az egyik legvagányabb companion, Mako aranyos, szellemes stílusa, vagy akár Vette nagyszájú poénjai után kellemes meglepetés volt egy ilyen nyílt, életrevaló companion, aki már első találkozásunkkor ágyba akart vinni. Oh, és az előbbi kettőtől eltérően ő nem hisztizik, ha valami gonoszságot csinálunk. Fogalmazzunk úgy, hogy Makoval, és Vette-vel ellentétben őt még nem akartam úgy istenigazából szájbavágni.


Nos, tehát Kaliyo egy ranged (néha melee) tank, és ennek megfelelően teszi is a dolgát. A dpsbe egész jól beszáll, bár azért el tudtam volna viselni nagyobbat is. Ellenben tényleg jól bírja a pofonokat, az aggrot pedig tökéletesen tartja (egy, vagy több ellenfél esetén is).
Mire megszoktam magam mellett Kaliyot, és igazítottam a rotát az ő stílusához, jött az AC váltás. Nagyon kíváncsi voltam, mit lehet kihozni egy stealth-es healerből, úgyhogy az operative ágat választottam, medic (tehát a healer) talentfát fejlesztve.

AC váltás után megkaptam a stealth képességet, az első healing spellemet, illetve egy hátbaszúrást. Innentől kezdve a cover system szerintem teljesen felejtős az operative-val, sokkal hatékonyabban lehet harcolni cover nélkül. Nagyjából a jól megszokott rouge, assassin, stb. kasztokhoz tudnám hasonlítani a játékstílust, gyógyítással kiegészítve. A játék egyik hatalmas okossága, hogy ha egy stealth-es kaszttal eltűnünk, a companionunk is azonnal stealth-be jön velünk, és akkor jön ki abból, amikor mi is. Ezt kihasználva a harcot valami olyasmi módon kell elképzelni, hogy: Stealth, hátbaszúrás (shiv, illetve backstab), 1-2 területspell, mégtöbb hátbaszúrás, opcionálisan 1-2 lövés a blaster rifle-ből, illetve heal. Kaliyo már az első pillanatban lehúzza rólunk az aggrot, és tartja is magán végig, úgyhogy a saját életünkkel nem kell foglalkozni. Őt meg általában dot heal-lel bőven életben lehet tartani.


Heal. Nos, az operative heal rendszeréhez először tisztázni kell a Tactical Advantage rendszert. Ez egy maximum kétszer stack-elhető buff, ami ad valamennyi sebzést a karakternek. Alapesetben a shiv spell használatakor kapunk egy stack-et. Ez jó is, mert a shiv igencsak alap része bármilyen rotának. Mindenféle talentek kipakolásával más módon is kaphatunk Tactical Advantage-t, de alapvetően a shivre fogunk hagyatkozni. Vannak az operative-nek spelljei, amikhez Tactical Advantage kell, és használatkor egy stack-et elvesznek. Ezek tulajdonképpen „kivégzések”, illetve a healing spellek közül a durvábbak.

Nos, tehát kap az operative egy teljesen normális, átlagos healing spellt, amin nincs cd, viszont zabálja az energy-nket, cserébe jó nagyot healel. Kap egy olyat, ami jóval kevesebb energy, picivel kisebbet healel, viszont Tactical Advantage-et használ. A healing talentfán felfelé mászva az első újdonság a DoT heal lesz (Kolto Probe). Ez az a spell, ami miatt beleszerettem az operative healbe. Kevés energy, instant cast, nincs rajta cd, kettőt lehet stackelni egy karakteren. Egyértelműen a leggyakrabban használt spellem. Az esetek 90%-ában bőven elég Kaliyon fenntartani a 2 stacket, és lehet dpselni. Group contentben is nagyon jó barátunk lesz, mert tulajdonképpen elvégzi az offheal feladatát, és lehet fókuszálni a tankra. Nos, ezután kapunk egy spellt, ami nem kerül energy-be, viszont cserébe nagyon picit is healel. Egy darabig ez lesz a „mentő” spellünk, azaz energy probléma esetén éppen jelentheti a különbséget wipe, és nem wipe között, de annyira nem érdemes rá építeni. Ami viszont a healing talent fa következő aktív spellje… nos, az igen. Nincs rajta cd, instant castos, nem kerül energy-be, és egész szép mennyiséget healel. Természetesen a „hátulütő”, hogy Tactical Advantage-et eszik, DE! Ha a target, akit healeltél 30% hp alatt van, akkor visszaadja az elhasznált Tactical Advantage-et. A szitu tehát a következő: a targetet leütik 30% alá, rádobod a healt, felmegy mondjuk 40-45%-ra. Ezután kapja a pofon(oka)t, visszaesik 30% alá, már dobod is rá a következőt. Mindezt totál ingyen. Nem egy szoros szitut tudtam úgy megoldani, hogy egyszerűen hagytam Kayilot lesebződni, majd spameltem rá ezt a spellt. A talent fa tetején kapunk egy healing gránátot, erről nincs mit mondani, AoE heal. Ezen kívül van „cure”, azaz negatív hatás eltüntető spell, illetve magunkra tudunk rakni absorbos shieldet (pl. a sorc másra is tudja tenni).


Összefoglalva tulajdonképpen egy erős dot heallel rendelkező healer, aki a szoros szitukban tud igazán jól teljesíteni. Mivel emellé kapunk egy nagy burst dps-t produkáló „rouge-szerű” kasztot, illetve egy tank companiont, nagyon élvezetes az operative healer fejlesztése.

A story-t nem szeretném lelőni, jól sikerült, élvezetes, felvonultat pár nagyon érdekes karaktert, illetve vicces szituációt. Igazi jóféle ügynökösdi.
Ahol most járok, ott megkaptam (a hajón, és a kötelező droidon kívül) a második companiont, Victort. Volt már nagyon sok karakterem, nagyon sok companionnal, de EZ ÜT. A leghangulatosabb eddig, magasan. Nem akarom leírni, miért, ezt majd az IA-k tapasztalják csak maguknak. Role-t tekintve egy dps assa egyébként. Lecseréltem rá Kayilot, de nagyon nehéz döntés volt, mert Kayilo is nagyon használható, és nagyon a szívéhez nő az embernek. Egy pici tipp így a végére: Bár az agent az a karakter, aki minden szembejövő nőt egyből meg akar / meg fog... nos, kapni, mégis érdemes női karaktert indítani, mert akkor Victor románcolható lesz. És tekintve a körülményeket… fogalmazzunk úgy, hogy én nagyon kíváncsi lennék a dologra.
Egyébként a további companionok is hasonlóan érdekesek, a doki egy alakváltó (Rakghoul), vagy említhetném scorpiot, a „szexi” robot csajt. Lényeg a lényeg, companionok terén igencsak el vannak kényeztetve az agentek.


Hja igen, még egy, a hajó: Egyértelműen a legklasszabb hajót kapja az agent. Egyszerűen jól néz ki. Nem egy csapattársamat szállítottam már a hajómon (pl. mentünk flashpointba), mert szeretnek vele utazni… :)

Remélem, kedvet kaptatok a kaszthoz, mert bár a béta teszt alapján úgy tűnik, nem annyira népszerű az IA (egyik AC-ja sem), nekem nagyon kellemes csalódás.

3 megjegyzés:

  1. hát én nagyon gondolkodok az IA-en, és azon belül is a sniper AC-n, WoW-ban is mindig mage voltam, szeretem a távolról nagy sebzést osztó kasztokat, a heal meg a tankolás nem nekem való. Az egyetlen gondom a cover rendszer. Azt már láttam hogy PvP-ben igen nehéz használni a covert, mert időbe kerül míg aktiválod és a ráépülő nagy sebzést okozó spell ráadásul cast time-os, de azt még mindig nem tudom hogy hogy állja meg a helyét mint pure DPS kaszt PVE-ben? Erről van e valamilyen tapasztalatod? vagy gondolkodjak inkább egy BH vagy SI ranged DPS ágon? igazából minden kaszt bejön talán a SW-t leszámítva. Na most ebből jól kiderült hogy fogalmam sincs mit indítsak :S

    VálaszTörlés
  2. Szerintem pvp-ben még előny is a cover system, eleve kigurulsz simán melee rangeből egy cover váltással + ha mögötte vagy akkor rangedtől elég szépen redukálod a damage-et. PvE ben már csak Bioware-en múlik, hogy hogyan alakítja ki a bossok termeit, illetve milyen sűrűn kell mozognod, de kb neked is annyi odébb lépni kettőt, majd visszamászni fedezékbe mint a raid többi tagjának. Szerintem összességében több előnyöd származik belőle mint hátrányod, max trashen, vagy mozgó fightok alatt nem használod. Mondjuk egy WoW Mimiron HC-n kb semmit nem érne az AC. Nehéz döntés, nem irigyellek :D

    VálaszTörlés
  3. egy kis fogalom zavar, Dot = Damage over time, Hot = Healing over time. Amúgy jó az irás

    VálaszTörlés