2011. december 6., kedd

(.)(.)7 - Save the crazed Sith Lord, Save the Empire


Agent születik

Sikeresen elwipeolták az előző hétvégi szervereket, csak néhány maradt meg közülük így új karakterbe kezdtem. Ezzel is lvl 32-ig jutottam mint előzővel. Gondoltam kipróbálom leendő alt karakteremet, ami odáig fajult, hogy az lesz a mainem. Így született végül Armen II egy IA/Sniper/Marksman személyében. Ezúttal nem térek ki annyira alaposan a történetre, a főszál ugyan az mint Inkvizítor esetében, csak Class quest eltérő, viszont sok helyen összehasonlítom majd őket. Ahol Inkvizítor szerepel csak az ugyan úgy kizárólag a Lightningra érvényes. Láthatjátok ti is, hogy két teljesen eltérő világ, hiába egy oldalon harcolnak. Erős Spoiler, az ne nyomja tovább aki nem akarja lelőni őket.


Új Build

Azt mindenképpen el kell mondanom, hogy a mostani build mintha egy teljesen más játék lett volna. Szinte az összes bug eltűnt ami az előzőben volt, sőt én személy szerint csak egyel találkoztam. Nem ragad be UI és Inventory, jól működött a map, nem láttam át karaktereken.....Ami nagy változtatás volt még és szerintem pozitív az az élettöltés felgyorsítása, bár ezt bg-n redukálni kéne, a flight patch-ek sokkal gyorsabbak lettek, nem fél óra mire eljutsz A-ból B-be és bekerült egy emergency transport ami lényegében egy hs amivel azonnal az űrállomásra szállíttathatod magad, azonban 1 napos cd van rajta. Ami még új volt nekem, bár ez lehet volt korábban is csak elkerülte a figyelmemet, hogy a kikötőkben van közvetlen járat az űrállomásra, nem kell felmenni külön a hajódra.



Imperial Agent

Ezúttal human mellett döntöttem és újfent Dark Side felé orientálódtam. Ez nem bizonyult jó döntésnek, nem illik az Agent karakteréhez a gonosz szerep, míg Inkvizítornál nem tudnám elképzelni Light pont farmernek. Véglegesben biztosan másik irányt választom majd. Ami biztos, hogy lvl 30-ra Bruce Willis-t megszégyenítő világmegmentővé vállunk. Manipuláció, csábítás és a legmodernebb felszerelések állnak a rendelkezésünkre, hogy galaxis szerte növeljük a Birodalom befolyását.

 Dark III és Normál






Bolygók és Történet


Hutta

Generáló után a Hutta-n kezdünk, ahol a Birodalmat szolgáljuk. Ez egyébként jellemző a class storyra, nagyon ritkán cselekszünk önös érdekből, végig a Birodalom felvirágoztatása a cél, míg Inkvizítor story-ja semmi másról nem szól mint a politikáról és a feljebbjutásról a Sith hierarchiában. Korriban-al ellentétben Hutta sokkal részletgazdagabb világ benyomását kelti. Odafigyeltek az apró részletekre, sehol nem látni rajta ingerszegény tájat, ellentétben Korriban-al, de hát az egy kihalt világ. Szerintem gyorsabban letudható mint a másik kezdőbolygó. Itt találkozunk első társunkkal is Kaliyo-val aki class-át tekintve egy fejvadász tank.




AC választás

Hutta után az állomáson a már megszokott questek fogadnak. AC-t kell választani, ami lehet Snipe vagy Operative. Érdekes módon a heal és a melee került egy AC alá ami az Operative, míg a Marksman és az Enginering került a Snipe alá. Ez ugye azt jelenti, hogy healer tud stealth-ben is közlekedni. Sniper class-ok mindig is közel álltak hozzám játékokban és filmekben, ezért a Marksman mellett döntöttem. Ez az ág főként a technológiára hagyatkozik, de persze ez alá nem tartozik a stealth generátor :(




Black Talon

Félve vágtam neki, nem sok jót reméltem a cover systemtől, klánban is többen menekültek emiatt a classtól, azonban azt kell, hogy mondjam nekem nagyon tettszett. Bindeltem a 0-ra, ami ugye elég jól kézre áll. Instant pakolható a fedezék és 1 sec cd van rajta, ami megegyezik a gcd-vel. Tökéletesen mobilis, 1 sec a hátránya a többi classal szemben, de ez az 1 sec bőven kárpótol. Warriorral, Assassin-al egy egy Sorcerer-el voltam lent. Magasan vertem őket dps-ben és egyáltalán nem volt nehéz megszokni a cover használatát. Mintha Bioware kedvelné is a class-t, vagy csak nekem volt mázlim, BT-ben 1 boss kivételével mindegyik nekem tartogatott loot-ot.



Dromund Kaas

A Birodalom szívében Dromund Kaas-on található a birodalmi hírszerzési hálózat központja. Ez egy kiterjedt rendszer amihez tartoznak az ügynökök, kémek, besúgók és itt tárolnak minden titkos hírszerző anyagot. Itt találkozhatunk feletteseinkkel és a Watcherekkel (1,2,3.. stb) akik folyamatosan tartják velünk a kapcsolatot és információval látnak el minket, sőt nem egyszer ők mentik meg az életünket. Egy példa erre, haladsz egy folyóson és az ellenséges trashpack mellett felrobban vagy túltöltődik egy panel. Folyamatosan figyelemmel kísérnek minket és minden lépésünkről tudnak.

Kaas városát terroristák támadták meg, nekünk kel semlegesíteni őket, megmentve ezzel a várost és több százezer életet. Sajnos ezzel a feladat nem ért véget, fel kell kutatnunk és likvidálnunk minden tagjukat, csak az a gond, hogy semmi konkrétat nem tudunk róluk, így nekünk kell kideríteni, hogy kik is ők valójában és, hogy honnan indultak. Ez természetesen túlmutat a bolygón ezért, hogy a felkutatásukra induljunk megkapjuk a hajónkat ami még prototípus egy X-70B Phantom elnevezésű szépséget.




Balmorra

Itt elég erősen kezdtem BT-nek köszönhető geareknek, így gyorsan le lehetett tudni a bolygót. Itemek Kaas-t is túlélték, ezért érdemes beszerezni őket, chestet pl lvl 19-esen cseréltem. Class story szempontjából szokjuk meg a Sithek arroganciáját és lekezelését, persze csak egy darabig, idővel majd mi kerekedünk felül, addig is nyomogassuk sűrűn a "yes mylord" válaszokat, általában ez csak félrevezetés a részünkről. Balmorrán mily meglepő, a gyárakat kell szabotálnunk és kutatni a terroristák után. Agent story-knál szokás az is, hogy nem mindig az a jófiú akit először annak hiszünk és nem minden az aminek látszik.



Nar Shaddaa

Itt viszonylag kevés, illetve elég gyorsan letudható a fő szálunk, szabotálás és egy nyom ami elvezet minket a Tatooine-ra. Ismerve a questeket kb Nar Shaddaa a leggyorsabban teljesíthető bolygó.


Tatooine 

Tatooine kihalt mivoltja ellenére nagyon gyorsan lehet fejlődni rajta. Szép lineárisak a questek, nem nagyon kell mászkálni és itt éred el a lvl 25-öt amikor is megvehető a speeder. 40.000 credit trainernél a skill és 6-8k a mount, már nem emlékszem pontosan. Itt akadunk rá a terroristák bázisára. Classunkhoz méltó módon elbújunk egy ládikában ami a cél felé tart, de hát ez is kimeríti a beszivárgás fogalmát, nem igaz? :) 



Alderaan

Terrorista sejt felszámolásával végeztünk a feladatunkkal, de nem pihenhettünk sokáig. A szervezet egy új feladattal látott el minket. Találkoznunk kell Vector Hyllus-al, aki egy Birodalmi diplomata. Annyira elhivatott, hogy egyesítette testét és tudatát az Alderaan-on élő Killik rovar fajjal, szövetséget kiépítve ezzel a Birodalom számára. Ehhez kapcsolódik a Corthes (asszem ez a neve) ház storyja. Lényegében elárultak és kihasználtak minket és a rovarokat, de happy end lett a vége, a családot kiírtottuk és városukat átadtuk a Killikeknek. Bolygó története most már jobban illet a karakteremhez, politika, árulás, ármánykodás. Miután végeztünk Vektort mellénk rendelik szolgálatra, mivel végzett a Killikekkel való munkával és egy Diplomata sosem árthat. Karakterét tekintve Vector egy melee dps akinek két stance van Humán és Killik, de ne kérdezzétek, hogy mi a különbség, már nem emlékszem.  




Legacy és Végjáték

Darth Jadus a sötét tanács tagja és szervezetünk vezetője megőrült és egy esztelen, a Birodalom vesztét jelentő veszélyes támadást akar indítani. Meg kell állítanunk őt és a hajóját. A Császárság egyik legmodernebb és legnagyobb hajóját kell szabotálnunk. Itt találkoztam olyan újdonsággal amit eddig nem láttam SWTOR-ban, hogy nem bolygóra küld quest hanem a hajóddal a Galaxistérképen megjelölt koordinátákra kell menned, ahol megtalálod a célod. A feladatod, hogy tartóztassam fel amíg ideér a flotta és megállítja.


Először megpróbálhatod lebeszélni a támadásról, ami persze nem működik, így szép lassan szabotálod a hajót, a fegyverzetét, hajtóművet, pajzsgenerátort....Ez után következik a szo...s. Meg kell küzdened vele 3 fázisban. Első fázisban le dps-elhető nincs ezzel gond. Második volt szívás, itt stunlockban tartotta companionodat, rád pedig folyamatosan castolt valamit. Ezt úgy élhetted csak túl ha használtad a skilljeidet, szakítást, stunt, pajzsot... de ha nem jókor nyomtad el akkor kb meghaltál 2 sec alatt. Harmadik körben ismét sima dps. Egy biztos, senki ne kezdjen bele lvl 31-esen én úgy mentem, minimum legyen lvl 32, ő is egy 32-es Elit. Miután levertem harmadjára is, bezártam egy erőtér mögé. Itt érkezik meg a flotta elég látványosan és tüzet nyitnak. Szólni kell nekik, hogy minden rendben és, hogy te irányítod már a hajót.

Ezzel zárod a fejezetet és kapod Legacy-t. Ezúttal a klán nevet, azaz a Nemesis-t választottam.




Taris

Miután megmentettük Kaas-t majd a Birodalmat is másodszor lvl 32-esen elküldenek Tarisra egy kis Jedi vadászatra. Itt találkozunk a következő társunkkal Dr.Eckard Lokin-nal, aki a rakghoulokat kiváltó vírust tanulmányozza. Ebben kell neki segítenünk és scannelni olyan helyeket, ahol hemzsegnek ezek a szörnyek. Ekkor ugrott fel, hogy már csak két óra és zárják bétát, így gondoltam felhagyok questeléssel és csinálok egy kis world explore-t. 


World Explore



Voss igen ígéretesnek néz ki, szépen kidolgozott, kellemes látvány nyújt és érdekes a bolygó története. 



Belsavis-on nem nagyon tudtam kimenni a városból, mert rögtön a helyi élővilágba botlottam. 

Ellátogattam Quesh-re is azonban nem tudtam lemenni a bolygóra, mert be kellett volna oltatni magam, de ahhoz kell quest és még kicsi voltam.


Illum-on rögtön 3 helyre is el tudsz repülni flight patchel, így szét lehetett nézni rajta. Ami szembeötlő, hogy ez egy teljesen halott planéta, legalábbis a felszínen. Azonban rengeteg barlang található rajta, gondolom ott van élet is. Felszínen bármerre megyünk folyik a küzdelem a Birodalom és a Köztársaság seregei közt.  



Űrharc

A Phantom talán az egyik legszebb hajó a játékban. Űrharc azonban minijáték révén nem hozott újdonságot előző karakterhez képest. Hajóknak ugyan azok a statjai, így lényegében csak külsőleg eltérőek. Ami biztos, hogy érdemes hajófelszerelésre pénzt áldozni és megcsinálni a questeket, mert 10k xp felett adnak és kb 6percesek.  




PvP

Buksi simi annak aki azt mondta, hogy életképtelen pvp-n az Agent. LvL30-tól ha kap a seggébe egy healert, akkor egymaga kivégez 3-4támadót is. Megtudtam vele csinálni amit Inkvizítorral nem, nevezetesen, hogy nem kell healert megszakítanom, túl tudom dps-elni heallését. Agent Marksman titka, hogy találjon egy biztos pontot és kerülje a tömeget. Ideális a magasan fekvő helyek vagy a hosszú nyílt egyenesek, mert mire közel érnek hozzád, kb ki is végzed az ellent, de ha közel ér akkor sincs gond, 4 féle képp tudod hátralökni őket, és 2féle kép stunnolni, de akár rootolhatod is.



Iszonyatosan táp ha elérte lvl30tól Talent tier utolsó harmadik fokát. Ha végig tudod vinni a sorozatodat, akkor kb 90%-os eséllyel le is szedtél egy embert. Lerakod fedezéket, aktiválva ezzel instant snipe-ot, de ambushal kezded, ami kb 30-40%hp-t le tud szedni crittel, majd követi talentel oldható followthrough ami szintén levesz  20-30%-ot, ez után megy az instant snipe-od és ha még mindig él akkor mehet a szintén instant takedown ami 30% hp alatt tolható el. Ha nem zavar senki akkor ezt a sorozatot nem tudják túlélni és a szép az egészben, hogy kb ez a pve rotád is, szóval megy kis újból.


Az hogy mennyire mobilis meg már fentebb leírtam. Volt egy alderaan pvp ahol 2 marksman és 1 bh healer tartotta végig középső termet, volt, hogy 6 támadóval szemben is. Nagyon kényelmes volt első ember aki elöl futott szépen elhalt mire közel értek, többi már csak skill és cc kérdése. Sokan nem gondolnák de IA sokkal életképesebb ha közel érnek hozzá mint pl az inkvizítor a buibval meg az ellökéssel. IA-nak ott van az ambush, ha 10 méteren belül van target akkor 30métert hátralöki, ez ugye akár 40méteres továt is jelenthet, neki is van overloadhoz hasonló aoe Cover Pulse ami ugyan azt a hatást válltja ki, hogy el löki maga körül lévőket. Van Debilitate ami stunolja az ellent 4 secre és instant, van aoe gránát ami stunol, de sima robbano gránát is hátralöki az ellenséget és stunolja is, ott a legshot, amivel rootold de ne feledjük el az evasion-t amivel 3secre 100%-os immunitást kapsz mindenre +lvl 32esen jött shield probe + ott van a fedezék nyújtotta 3 charge-os 30%-os sebzés elnyelés, vagy csak maradj lebukva amíg társaid intázik a támadódat :D


Összegezve tehát ez egy qva nagy Burst dps-t kitólni képes class és megmerem kockáztatni, hogy kijelentsem jelenleg top single target dps a játékban és nagyon nerf szagú. Nem vagyok elfogúlt, mert ugyan ezen a szinten játszottam Inkvizítor Lightningal is és a nyomába sem ér. Annyit hozzátennék, hogy lvl 20-28 között elég gyenge a karakter, nehéz vele fejlődni és ott pvp-ben sem életképes. Ami meghozza a nagy ugrást az a Followthrough ami a talentfán fentről a 3 szinten helyezkedik el, tehát lvl 30-31-től kb terminátorrá válik a Marksman. Lényeg, hogy találj magadnak mindig egy jó helyet ahonnan biztonságban tüzelhetsz, de ha megtalálnak akkor higgadtan őket is lelehet szerelni.További pozitívum, hogy nincsenek látványos spelljei, így nehéz meghatározni, hogy honnan is tüzelünk valakire, míg ugye Inkvizítornál csak megnézzük lightning hova vezet.




PvE

A fentebb leírt rota áll pve-re, persze lvl 30felett, amint megkapod. Előtte tényleg gyengének érződhet itt-ott, de ez változik idővel. BT-ben nagyon elhúzott erőhasználókkal szemben, Athisban már annyira nem, de ott Energy gondok is voltak. Szerintem pve bossharcok alatt sem lesz gond coverrel, nagyon mobilis és jól használható csak olyanra kell bindelni ami kézre áll. Sokkal nyugodtam class mint az Inkvizitor. Benyomod skill-t, várod, hogy elcastolja, majd kövöt stb, inkvizítornál pakoljad dotokat, nézd mikor esnek le, tologasd gcd-n skilljeidet, de mellé találja valamit ami szabad és castolhatod.....Kicsit olyan mint wow-ban rogue, szétkellett verni billentyűzetet, hogy dps-elj, míg mage-nél csak vártál castokra. Ugyan ez az érzés itt is, IA kényelmes, nyugis, ideális akár Raidleadereknek, nem kell ui-n skillbár cd-ket lesni, Inkvizítor Lightning pörgősebb de végig azzal van elfoglalva, hogy mit nyomjon, melyik skill szabadul fel, melyik dot esik le, kicsit ilyen Warlock, Shadowpriest keveréke 




Összegezve

Imperial Agent egy igazi Bruce Willis és James Bond keveréke. Megmenti a világot, ahol lehet ott flörtöl, mellé a legújabb felszereléseket kapja. Szerintem jelenleg a Marksman a top single target dps a játékban és pvp tapasztalatok miatt erősen Nerf szagú a class.  Cover system nagyon mobilis mint többször is írtam, gyorsan megtanulható és most már hiányozna is másik classnál. Mindenkinek csak ajánlani tudom, én is úgy voltam vele, hogy SW játék akkor erőhasználó, de sokkal érdekesebb a története és maga a karakter is mint az előző választásom. Látszik, hogy sok időt fordítottak rá fejlesztők, hogy versenyképes legyen olyanokkal szemben mint Sith vagy BH.


Itt van az előző és az aktuális galériám is további képekkel.

Többi képekért katt  - ide -

9 megjegyzés:

  1. Köszi Armen, most eldöntötted a dilemmámat hogy mit is indítsak, Eddig is az IA sniperrel szemeztem de most hogy írtad olyan mint a mage innentől már tuti ez lesz a main-em.

    VálaszTörlés
  2. Mint mondtam followthrough számít nála nagyon, de azt csak lvl 31esen tudod kitalentelni, addig gyengének érződhet. Onnantól viszont nincs aki túléli, iszonyat dps-t tól ki olyan 3sec alatt. 2,5sec az ambush ami castos, follow instant, első snipe instant ha túlélte akkor mehet takedown de az is instant. Ezüst mobnál ezt pullal eljátszod, kb 30%hp-val jön neked.

    VálaszTörlés
  3. de ezt végig játszod, talentelt follow-nak lejár cd-je és ismét mehet, az ha jól emlékszem 6secről 3-ra redukálódik.

    Jut eszembe vannak videók is csak hülyén vette fel fraps, feldrabolta őket, nem szenvedek összeillesztéssel ha felment youtube-ra akkor kirakom őket.

    VálaszTörlés
  4. Majd pislants rá egyszer a shadow/assa-ra és újra gondolod azt a burst dmg-et. :D Ugyan az a helyzet mint IAval, csak itt legalabb lvl 40 kell, hogy kiforrjon.

    VálaszTörlés
  5. Mindennek van előnye, hátránya, viszont te ha nem tudod stunlockban tartani ellenfeled, akkor ellök magától és védekezhet, IA esetében ez nem áll fenn, messziről leszeded és castos spellel indítasz ha az betalált, onnantól instantok mennek, nem sok ideje van lereagálni, sőt azt már kb képtelenség, csak valami életmentő dam reduccal :)

    VálaszTörlés
  6. pici kiegészítés: kb. attól a ponttól, ahová te jutottál, csak is önös érdekeket fogsz szolgálni :)
    elég badass lesz a karakter chapter 2-ben, illetve 3-ban :)

    VálaszTörlés
  7. ő. továbbolvasva még 1 (illetve 2):
    A Jadus-os dolog volt szerintem a legepicebb fordulat a játékban, nem biztos, hogy fasza dolog leírni.
    Másrészt nem muszáj vele megküzdeni, én simán mellé álltam, így egészen más irányba ment a story.

    VálaszTörlés
  8. Bevezetőben ott a spoiler, aki olvassa az tisztában van vele, ráadásul tovább gomb alá van rejtve az egész :)

    VálaszTörlés
  9. Egyébként csak engem zavart, hogy companionod akkor hajlandó megmozdulni ha ő is sebződik, vagy az alap skillt használod vagy te utasítod támadásra? Többi skillre kényelmesen nézi ahogy lemészárolnak :)

    VálaszTörlés