2011. december 27., kedd

Power lvling


Karbantartás végett most van egy kis időm megírni a beígért összefoglalót a játékról és az első live benyomásokról + egy kis endgame tapasztalatról.

Nehézkes kezdetek

Fórumon összehoztunk egy 4fős power lvlinges csapatot, de sajnos start meghiúsította a terveinket. 4 főből hárman jutottunk be a 7. hullámban ami 8órával később indult mint a hivatalos Early Acces. Ennek ellenére nekikezdtünk. 2 Agent és 1 Inkvizítor volt a csapatba. Szerencsére utóbbi Healer volt, azonban tankunk nem volt így ez a feladat rám várt Sniper ágon. Én élveztem, Healer már kevésbé :)


Huttát elhagyva bevártuk egymást majd BT után nekiestünk Dromun Kaas-nak. Abban maradtunk, hogy minden normal és heroic questet megcsinálunk + bónusz szériákat is. Ezáltal lassabban haladtunk, azonban bolygónként nyertünk +3 +4 szintet. Azért így is meglett előző hét (2hete) vasárnap, hétfő magasságában a lvl50 amivel szerver top 10-20ban mozogtunk (nem egyszerre léptük meg).

Elég sok minden nehezítette a fejlődést, Agent-ként én is megkaptam a pendinges bug-ot, aminek annyi volt a lényege, hogy nem tudtad leadni a questjeidet, ezáltal felvenni sem tudtál semmit és még a hajódon is ragadtál. Hivatalos fórumon szerencsére valaki talált exploitot Bugra, új karaktert kellet kezdeni és questelni vele 1-2szintet, ezáltal kis esélyel az egyik pending előugrott és letudtad acceptelni. Tippre legacy-val van összelinkelve, ezért lehetett más karakter questelésével oldani a bugot. Erre sok óra/fél nap ment el. Pár napra rá hotfixelték. Majd később Taris-on előjött Inkvizítornál, hogy bizonyos területeken crashelt a játék és nem tudtak visszalépni. Erre is sok órát elpazaroltunk.



Questek

MMO révén, sőt RPG révén a questek abból állnak, hogy menj és ölj meg x mennyiséget valamiből vagy beszélj valahol valakivel, esetleg useolj valamit. Igazából nem is vártunk mást. Tank nélkül elég nehezek voltak a 4fős Heroicok de mint írtam 100%-os bolygó pucolásokkal volt egy pár szint előnyünk mindig az aktuális bolygón, így a questek többsége is zöld volt. Igazából lvl 46-47es bónusz szériás 4fős heroic questekig tudtuk teljesíteni mindet tank nélkül hárman, azonban felette már elkél egy pofonzsák.


PvP szerveren játszunk de nem találkoztunk egy Köztársasági playerrel sem kalandozásaink során, így world pvp teljesen kimaradt. Sőt, legtöbb esetben csak mi hárman voltunk az adott bolygón.
Számomra leghangulatosabb zóna Taris volt, bár lehet elfogultság KoToR I miatt, illetve Hoth. Voss és Belsavis elég rövidre sikeredett.


PvP

Nagyon eltalálták, azért látszik, hogy War-os csapat dolgozta ki. Kb minden classnak van esélye minden ellen, csupán skill kérdése. Nem olyan mint WoW-ban, hogy van adott classnak Nemesis-e amit jobb ha elkerül 1v1-ben. Viszont itt is az áll fenn, hogy vagy nyerésre játszik az ember vagy Valor farmra. Előbbi kevesebb jutalommal jár, azonban napi questekhez nyerni kell, míg utóbbi csak dps/heal és honor kill-re megy, amihez nem kell nyerni, viszont több Valor szedhető össze vele.

Huttball-t az elején nem kedveltem, de később megtanulja az ember a trükköket és ha szed egy kis geart magára, akkor iszonyatosan fun. Színtiszta taktika az egész játék, kb mint anno WSG volt WoW-ban. Nyeréshez a labdát kell eljuttatni a célba, azonban ehhez nem kell ölni, sőt jobb ha csak stun és CC megy a másik csapatra. Az egész titka a Throw The Ball, azonban premade nagyon ajánlott.

Void titka, hogy védeni kell a bejáratot. Itt is fontosabb, hogy triggereljük az embereket, nem az ölés a lényeg. Bármilyen apró sebzés megszakítja bomba felrakását. Támadásnál meg védeni kell a bomba pakoló embert. Itt szintén nem ér célt a dps, arra a 8 secre amíg felkerül csak stunoljuk vagy cc-zük az ellenséget, utána mehet a gyilkolászás.

Alderaan titka, hogy ha megvan 2 base, akkor azt kell tartani. Három bázist nem lehet bevédeni, de kettőt simán. Javasolt minkét csapatnak a neki balra esőt és a középsőt megszerezni, ugyanis speederrel azokat lehet gyorsan elérni ha elhaláloznánk. Bázis megtartásához is elég álló háborút vívni, fontosabb, hogy ne tudják useolni az objectívet amíg odaér a segítség. Ergo aoe és use szakítás prió az életünk árán is, inkább vágjanak le 10x egymás után de be kell rongyolni akár 8 ellenség közé is ha azzal szakíthatjuk a foglalásukat.

Ilum jelenleg kihalt, főleg Birodalom viszi. Amíg nem indul be az élet a bolygón addig javasolt békénhagyni egymást a 2 frakciónak, mivel napit és hetit csak együttesen tudják gyorsan teljesíteni. Objective pingpong működik, ha ő teljesíti, utána válik nekünk aktívvá és vica versa, szóval ha ott virít mellettünk pirosan akkor is álljuk meg, hogy lecsapjuk, mindkét félnek előnyösebb.


PvP rewardok sokaknak nem tiszta ezért azt is leírom. Van a valor rang ami a pvp rang. Ezt pvp-vel növelhetjük értelem szerűen amiért kapunk commendationokat, xp-t és goldot. Napi és heti questért kapunk 2fajta epik Baget egy Championt és egy Battlemastert de csak egyet választhatunk. Hetinél ugyan ez a felállás, de ott 3 táskát kapunk 2 championt fixen és 1 választhatót az előbb leírtak alapján. Ezekben a táskákban fixen van 3 centurion commendation illetve eshet belől champion token amit beválthatunk champion itemre. Táskát szerezhetünk még valor commendation átváltásával, ami 30/10 arányban történik és 200/200 kell a champion táskához. Egy meccs kb 40-90 valor commendationt hoz magával, teljesítményünk függvényében.

3 Tier van PvP-re, Centurion, Champion és Battle Master. Centurion commendation esik fixen epik tatyóból, vagy pedig Champion item. Battlemasterhez kell a max Valor szint, így azokat az itemeket csak később tudjuk megszerezni. Remélem tiszta mindenkinek :)



PvE HC Flashpoint 

Ez még nagyon kiforratlan. Rengeteg boss bugos még, így sok FP HC-ban még nem teljesíthető. Amit javasolok napi farm szinten az a Black Talon. Könnyű és gyorsan letudható. A Dropp Ship szinten lévő FP-knek nincs hc módja csak BT-nek, a Fleeten lévő hajón lévőeknek és a 2 Ilumos FK-nek. Minden instában a Trash könnyű, alig van hp-juk de nagyot sebeznek. Bossoknál viszont már előjöhet a Gear meglétének szükségessége. Értem ezalett Tankokat és dps-t. Előbbit tudja mindenki, hogy miért, utóbbit pedig az enrage timerek miatt. Igen minden HC bossnak van enrage timere amit természetesen a dps-nek kell legyűrnie. Érdemes farmolni HC instákat mert kis esélyel eshet Tier 1-es sett darabka, illetve dobják a random epikeket + commendation-t amivel kiválthatóak itemek. Ezen felül ha teljesítjük a Flashpontot, akkor kapunk 1 Operation normal tokent is amivel egyel erősebb geart tudunk majd kiszedni, persze ehez sokat kell farmolni, hogy összejöjjön a kellő mennyiség. Last bossok dobják továbbá a craftos epikekhez a kék fragmentet.



PvE Operation

Senki nincs még elkésve, Hutt Hospitality nem működik, reményeink szerint mai patchel orvosolják, mivel teszt szervereken már él. Bosshoz eljutva nem tudunk mozogni és Trash Evadel.

Eternity Vaultot meglestük múlthéten külföldi puggal, akikkel hc-zgattunk de már a bevezető trash megette a tankot. Tegnapi ottlétünkkor klánnal sokkal jobban ment. Itt is megemlíteném, hogy két külsős magyar beugró volt, hogy meglegyünk. Itt 2x futottunk neki, elsőnél taktikai felismerések szükségeltettek, másodszorra már ment. First killek miatt még megtartanánk magunknak taktikákat, de amint megvannak only klános killek úgy igény szerint megosszuk őket a magyar játékos táborral.


Első Boss-t így lényegében 1 hiteltük. Ez után jött a Trash, elég szórakoztató, számomra nem volt sehol sem unalmas és nagyon hangulatos az Operation. Második boss trash-e kicsit MC feelinget idézett elő, de pozitív értelemben. ezen a Bosson beleszaladtunk enrage timerbe, de addkezeléssel orvosoltuk ezt a problémát is. Itt jöttek elő olyan bugok, hogy boss nem állt alaphelyzetbe így nem engedett vissza operation és resetelni kellet phase-t ami trash respawn-t idézett elő. Köv Tryon meg nem rombolta le platformot, majd később azt amire futni kellet volna, így bug miatt újra szívtunk, de ez után megjavult és lement. Eltrasheltük magunkat köv bosshoz, hogy meglessük mi vár majd ránk.

Gearelődés ugyan azon az elven alapul mint pvp esetében, azaz 3 szint van. Az elsőt kilehet szedni HC flashpointokból és OP-kból, a többihez már HC majd Nightmare fokozat kell.



Benyomások

A számtalan Bug ellenére ez egy nagyon jó kis game lesz. OP-k nagyon hangulatosak ahogyan pvp is és van benne fantázia. Kezelése nagyon softos így hosszú távon esélyes lehet a trónfosztásra, de a 14milliós WoW előfizetőt már nem tudja semmi felülmúlni, azonban az a múlt, mára megosztott MMO társadalom, da az aktuális legtöbb előfizetői post még esélyes lehet a jövőben. Még egy kis Balance-olás és Bug javítás és egy nagyon komoly game lesz ebből. Phase-es utazgatásnak köszönhetően a content bővítése is sokkal egyszerűbb mint riválisánál. Rosszul startolt de ennek ellenére jól fog teljesíteni, ez már most látszik. Bugokon meg tegye túl magát mindenki, elvégre az olyasmi amit idővel javítanak.

1 megjegyzés:

  1. Hát, én nem mondanám, hogy rosszul startolt a játék. A legtöbb MMO még évekkel a start után is szarabbul megy, mint ez a játék most, pár nappal az indulás után. Szerintem nagyon kiforrt programot tettek le a készítők, és egyelőre úgy tűnik, hogy a szerverek is bírják a hype-ot. Persze maradt sok bug, 1 millió játékost semmilyen teszt nem helyettesít. Egylőre nagyon profi a BW hozzáállása, látszik, hogy komolyan veszik a játékot. Ha megmarad ez a lelkesedés, akkor jó élete lesz a wow mellett.

    VálaszTörlés